تاریخ درج خبر : 1391/12/16
کد خبر : ۱۱۳۲۰
+ تغییر اندازه نوشته -

خیابانهای شهر یاسوج، محل آزمون و خطای شورای ترافیک

سایت استان: حدود دو سه ماهی است که شهرداری یاسوج اقدام به اصلاح میادین ، خیابانها و بلوارهای شهر کرده که بدلیل افزایش ترافیک و به دردسر انداختن مردم گلایه ها و نارضایتی هایی را در پی داشت که به نظر می رسد اگر چنین کارهایی با کار کارشناسی بهتر و دقیق تر انجام می شد مردم استقبال می کردند و مشکلات ترافیکی شهر کاهش می یافت .

در این میان می توان به اصلاح میدان استانداری(امام خمینی (ره) )، بلوار ارم ،بلوار امام خمینی (ره) ، میدان آزادگان و میدان معلم اشاره کرد که فضای میدان استانداری را تنگ تر کردند، در بلوار ارم همه دور برگردانها بسته شدند ،میدان جانبازان جمع شد ،یک طرف از میدان آزادگان(راهنمایی ) به سمت ترمینال بسته شد و میدان معلم را نیز بسته اند و همچنین برخی از خیابانها را یک طرفه و یا مسیر آنها را تغییر دادند که گلایه و نارضایتی مردم شهر یاسوج را در پی داشت و شاهد کندی تردد و ترافیک سنگین در این شهر هستیم .

حالا جای این سوال باقی مانده که آیا با این اقدامت موقتی ، مشکلات ترافیکی و تردد شهر یاسوج رفع و حل خواهد شد.

عنایت ملک زاده ، کارشناس شهر سازی در این رابطه گفت:اگر قرار است کاری در زمینه ترافیک و اصلاح معابر و میادین شهر یاسوج انجام شود باید از اطلاعات مشاور طرح جامع ترافیک و حمل و نقل این شهر را تصویب و از آن استفاده کنند .

وی افزود : باید نظرات و تصمیمات شورای ترافیک با طرح جامع ترافیک شهر یاسوج مطابقت داشته باشد که بعدا با مشکلی مواجه نشویم .

ملک زاده با بیان این مطلب که این تغییرات مقطعی و گذار می باشند ، اظهار کرد:این تغییرات نه تنها گره ای از مشکلات ترافیکی شهر باز نمی کند بلکه مشکلات را بیشتر می کند و با تصمیمات مقطعی مشکلات حل نخواهد شد.

این کارشناس شهرسازی بیان کرد: باید در تصمیم گیری ها کل شهر را در نظر داشت و بعد جزئیات را رفع کرد که نیاز به برنامه جامع و کامل است بعنوان مثال بیشتر خدمات در مرکز شهر واقع شده است که همین مسأله خود مسایل و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان در پی دارد.

ملک زاده عنوان کرد:مدیریت شهری باید اصولی و منطقی باشند تا مشکلات رفع و حل شود، بعضی مواقع امروز از یک خیابان دوطرفه با خودرو عبور می کنیم فردا می بینیم که همان خیابان یکطرفه شده و پلیس ایستاده و برگ جریمه به دست اقدام به جریمه می کند.

قباد نگین تاجی ،شهردار یاسوج در این خصوص  گفت: آنچه شهرداری در میادین و خیابانهای شهر انجام داده مصوبه شورای ترافیک استان بوده استکه برای شهرداری لازم الاجراست.

وی اظهار کرد: تغیرات میدان امام حسین (ع) (میدان استانداری ) و میدان معلم کار علمی و کارشناسی شده است درست است که میدان امام حسین (ع) تنگ تر شده اما هرگونه تغییر رفتار نیاز به زمان داردو مشکلاتی را ایجاد می کند که به مرور عادی می شود.

نگین تاجی افزود:درست است که شاید از میدان امام حسین (ع) تا بلوار امام خمینی (ره) دو سه دقیقه طول بکشد اما سلامت کار و رانندگی بالا می رود.

شهردار یاسوج بیان کرد:میدان معلم جزء نقاط حدثه خیز شهر بود و روزانه تصادفات زیادی داشتیم و هم اکنون تصادفات این میدان 80 مورد کاهش داشته است،این طرح اشکالاتی دارد باید اصلاح و برطرف شوند.

وی ادامه داد: شهر یاسوج یکی از شهر های کشور است که سرانه سواره رو آن نسبت به جمعیت بالاست اما باید دیدگاه ترافیکی و رانندگی ما اصلاح شود.

شهردار یاسوج با بیان این مطلب که بخش زیادی از خدمات رسانی در مرکز شهر قرار دارد و باید اصلاح شود،تصریح کرد: به این دلیل خیابانهای فردوسی و دادگستری تغییرات ایجاد شد که دسترسی مردم به مرکز شهر کمتر شود.

نگین تاجی با بیان این مطلب که ما نمی گوییم که طرحهای مقطعی جوابگوست اما باید جاهایی محدودیت و تغییرات ترافیکی ایجاد کنیم . با در نظر گرفتن شرایط حال و آینده برای رفع مشکلات ترافیکی و ساماندهی خیابانها و معابر شهر یاسوج در بلند مدت 20 ساله بجز زیر گذر و روگذر پنج تا 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

همچنین سرهنگ کرم الله حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: طبق آیین نامه رانندگی باید انتهای بلوار که به میادین وصل می شود یا دور میدان دور بزنند و یا حفظ ایمنی برای دوربرگردان داشته باشد که این کار را باید هرداری انجام دهد.

وی ابراز کرد: از روزی که این تغییرات در میدان راهنمایی و میدان معلم انجام شده 40 تا 50 درصد تصادفات در این منطقه کاهش داشته است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد:ما باید رفع نقاط حادثه خیز کنیم نه اینکه جاهایی را اصلاح و رفع مشکل کنیم اما جایی دیگر مشکل ایجاد شود بنابراین باید ایمن سازی کند که برای مردم مشکلی ایجاد نشود و این کار را شهرداری باید انجام دهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 100 درصد با اجرای این تغییرات درسطح شهر یاسوج موافق هستم و باید قانونمند وضعیت ترافکی را ساماندهی کنیم اما باید شهرداری طرحها را بصورت کامل اجرا کند.

سرهنگ حسینی ابراز کرد: چون روزانه خودروهای نو شماره زیادی به ترافیک استان اضافه می شود ناچاریم این طرحها و تغییرات را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد:ظرف یک سال گذشته بیش از 15 هزار خودرو نو شماره ایران 49 وارد ترافیک استان شده است این در حالی است که حتی یک دستگاه نیز از رده خارج نکردیم .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 60 درصد این خودرو ها مربوط به شهر یاسوج بوده که برای رفاه حال مردم و شهروندان مجبور هستیم که محدودیت های ترافیکی ایجاد کنیم تا به راحتی به کارها و امور خود برسند.

منبع:ایسنا

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • پروشات می‌گه:

    سلام. خسته نباشین.شما اهل کجایین؟

    • امیر می‌گه:

      شما از شورای ترافیک استان بپرسید کدومشون کارشناس ترافیک هستن وقتی حتی یک نفر رشته مرتبط ندارند میشه ازمون و خطا.چرا سراغ متخصص که کارش ترافیک باشه نمیرن یک نفر ارشد یا دکترای طراحی ترافیک استخدت
      ام و یا نظر خواهی نمیکنن چقدر بیت المال توسط شهرداری باید حدر برود.

      • محسن می‌گه:

        گل گفتی امیر همین ………. شهرداری چی از ترافیک میدونه اصلا نمیدونه با کدوم ت نوشته میشه ایشون به نظر من باید ساندویچی باز بکنه ده تا بخوره یکی بفروشه هیکل گنده کره فکرش کار نمیکنه

200x208
200x208