تاریخ درج خبر : 1392/09/17
کد خبر : ۱۵۲۱۲۲
+ تغییر اندازه نوشته -

حسینیان: با کارت ملی هوشمند خدمات سریع و با کیفیت به مردم ارائه می شود

سایت استان: مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران ثبت احوال را بازوی توانمند دولت در کلیه امور سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی وعمرانی کشور برای برنامه ریزی بهتر در خدمت به مردم دانست .

سید رضا حسینیان کسب رتبه اول طرح تکریم ارباب رجوع و کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد استان توسط ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد را از موفقیتهای ثبت احوال استان در عرصه خدمتگذاری به مردم ذکر کردوگفت با تعامل با همه دستگاههای مرتبط با ثبت احوال وثبت به موقع وقایع چهار گانه تلاش خواهیم کرد نقش مهم وتاثیرگذار خود را در برنامه ریزیها وتصمیم گیریهای اجتماعی واقتصادی کشور به خوبی ایفا کنیم.

مهلت قانونی برای ثبت ولادت ، کمتر از 15 روز و وفات ،کمتراز 10 روز است

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد ثبت وقایع حیاتی بویژه ثبت ولادت و وفات را یکی از فعالیتهای سازمان ثبت احوال کشوردانست و گفت سایر فعالیتهای سازمان از جمله ایجاد و بروز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی و تولید و انتشار آمار جمعیتی وابسته به آن است.سیدرضا حسینیان افزوداین بخش از فعالیت سازمان تعیین کننده نظام هویتی،تابعیتی و تأمین کننده نیازهای آماری و اطلاعات انسانی کشور است به نحوی که دریافت خدمات و برخورداری از حقوق شهروندی و هم چنین نظام برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان دولتی و توسعه و تحول اداری بخشهای اداری قویاً وابسته به آن است .
وی دررابطه با مهلت قانونی ثبت ولادت و وفات گفت مهلت های قانونی در نظر گرفته شده برای ثبت ولادت در کمتر از 15 روز و وفات در کمتراز 10 روز است که این اداره کل تلاش می کند تا این وظیفه مهم و اساسی که فعالیتهای سایر دستگاههاوابستگی زیادی به آن دارند را به نحو احسن به انجام رساند که در این خصوص تا کنون کارنامه موفقی از خود ارائه داده است .

مکانیزه نمودن کلیه خدمات ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک

مدیرکل ثبت احوال استان به طرح ها و برنامه های این اداره کل اشاره کرد وگفت:اداره کل ثبت احوال استان در راستای اهداف و برنامه های اجرایی سازمان و همچنین اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز و طبق برنامه زمانبدی طرح ها و برنامه های ذیل را در دستور کار خود دارد که به حول و قوه الهی و تلاش مجموعه کارکنان خدوم ثبت احوال اکثر این طرح ها و برنامه ها عملیاتی گردیده و یا در حال انجام می باشند.
سیدرضا حسینیان اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی استان درسال گذشته وکسب مقام اول در بین31 استان در کشور،اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در کلیه ادارات تابعه ،راه اندازی دفاتر پیش خوان دولت و واگذاری بخشی از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی که تاکنون 5 دفتر در سطح استان راه اندازی شده است ومکانیزه نمودن کلیه خدمات ثبت احوال در راستای استقرار سازمان الکترونیک وانجام مقدمات پروژه ملی کارت هوشمند ملی در راستای تحقق دولت الکترونیک را بخشی از اقدامات اداره کل ثبت احوال استان ذکر کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان یکی دیگر از طرحهای مهم ثبت احوال را نصب و راه اندازی سخت افزارو نرم افزار صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در ادارات ثبت احوال ذکر کرد وگفت این طرح در راستای اسقرار سازمان الکترونیک و هم چنین مکانیزه شدن خدمات ثبت احوال واتقان اسناد هویتی مردم ایران به علت وجود نقصان در شناسنامه های فعلی از قبیل امکان جعل ،شبیه سازی ،تغییر عکس ،الحاق عکس غیر یا حذف عکس و تغییر مندرجات شناسنامه صورت گرفته است که این طرح مهم و اساسی با مساعدت دولت خدمتگزار و عدالت محور در سال 1389 در کلیه استانها رسما فعالیت خود را شروع که این اداره کل همگام با سایر استانها توانسته است از محل اعتبارات استانی تجهیزات رایانه ای مناسب این طرح را خریداری و اقدام به صدور شناسنامه مکانیزه در استان نماید.وی به مهمترین کاربردهای کارت هوشمند ملی اشاره کرد وگفت سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های هوشمند ملّی را جایگزین کارت های ملّی فعلی کند. علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملّی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملّی خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالا به مردم ارائه می شود
حسینیان افزود کارت هوشمند ملّی به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود که این امور می توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادجامعه داشته باشند.
مدیرکل ثبت احوال استان خاطرنشان کرد با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملّی این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند و موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. حسینیان افزود کارت هوشمند می تواند جایگزین تمام کارتهای موجود در دست مردم شده به گونه ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور می باشد. وی یاداور شد در حال حاضر صدور کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی در استان قم در حال انجام می باشد که با فراهم نمودن زیر ساختهای لازم به زودی دردیگر استانهای کشور نیزشروع خواهد شدحسینیان خاطرنشان کرد در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز مقدمات و تجهیزات لازم جهت اجرای این طرح فراهم گردیده که با اعلام سازمان ثبت احوال کشور این طرح عملیاتی خواهد شد.

انتخاب نام هر شخص تاثیری مهم در شخصیت ، منش و آینده او دارد

وی در زمینه فرهنگ نام و نام گذاری ورویکرد اداره کل ثبت احوال در این باره گفت امروزه اثبات شده است که انتخاب نام هر شخص تاثیری مهم در شخصیت ، منش و آینده او دارد ، مطابق حدیث شریف نبوی حق فرزند بر پدر آن است که نام نیک و زیبا برای او انتخاب کند. حسینیان افزود سازمان ثبت احوال به جهت اهمیت فرهنگ نام و نامگذاری تلاش نموده است از طریق چاپ کتاب راهنمای نامگذاری و برگزاری همایش ها و جلسات تخصصی با حضور علما ء و اندیشمندان ، والدین را به انتخاب نام های نیک و پسندیده به خصوص نام های ائمه معصومین علیهم السلام ترغیب و تشویق نماید . بحمداله امروزه شاهد آ ن هستیم که بیشترین فراوانی نام انتخابی برای کودکان در استان و کشور از اسامی دینی و مذهبی است واسامی محمد ، علی ، حسین ، فاطمه ، زهرا ، زینب وطاها وترکیبات آنان همواره جزء رتبه های اول نامگذاری می باشند. وی در رابطه با مزایا ی آرشیو نمودن اسناد هویتی نیز گفت یکی از طرح های مهم ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرای طرح آرشیو و مدیریت الکترونیک اسناد و مدارک سجلی افراد می باشدکه در راستای سیاستها و اهداف دولت و همچنین محقق شدن برنامه ها در سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ضرورت کار ایجاب می نمود که به لحاظ اهمیت اسناد هویتی مردم و محافظت از این اسناد طرح مهم و حساس در دستور کار سازمان قرار گیرد.
حسینیان خاطرنشان کرد با توجه به مشکلات موجود و قدمت بالای اسناد سجلی و همچنین حفاظت و نگهداری از اسناد و مراجعه مکرر به اسناد سجلی ، مدیران سازمان را برآن داشت تا در راستای رفع این معظل و ارائه خدمات بهینه به ارباب رجوع اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد را یکی از اولویت های مهم سازمان قرار دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان در زمینه دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری بخشی از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی نیز گفت در راستای اهداف و برنامه های اجرایی دولت کلیه دستگاههای اجرایی ملزم گردیدند که بخشی از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار نمایند که در این راستا اداره کل ثبت احوال استان با شناسایی و ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیکی دارای مجوز در سطح استان اقدام به این کار نموده است .
وی افزود: با توجه به اهمیت کار ثبت احوال این دفاتر باید از طریق دستگاههای امنیتی مورد بررسی و تأیید صلاحیت قرار گیرند که در حال حاضر 5مورد از دفاتر پیشخوان در شهر یاسوج پس از طی مراحل قانونی شروع به کار نموده وخدماتی از جمله درخواست تعویض شناسنامه و درخواست صدور شناسنامه المثنی در این دفاتر قابل انجام می باشد.
مدیرکل ثبت احوال استان اظهار داشت : سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی حاکمیتی ویکی از پر مراجعه کننده ترین دستگاههای دولتی است که با احاد مردم روزانه در ارتباط می باشد و وظیفه ذاتی آن ایجاب می کند که از اسناد هویتی و تابعیتی مردم پاسداری و محافظت می نماید. حسینیان افزود مرزهای هویتی و تابعیتی افرادهمانند مرزهای جغرافیایی مهم و برای کشور نقش حیاتی دارد که تاکنون پاسداران مرزهای هویتی با تمام تلاش و بصورت شبانه روزی ضمن خدمات رسانی به دورترین مناطق روستایی و عشایری استان از اسناد هویتی مردم به خوبی محافظت و نگهداری نموده اند .
وی از مردم شریف استان به خاطر اعتمادی که به مجموعه ثبت احوال دارند تقدیر وتشکر نمود واظهار میدواری کرد جهت بهنگام نمودن آمارهای جمعیتی ، سعی کنند وقایع حیاتی ولادت و فوت را در مهلت های قانونی اعلام شده طبق قانون ثبت احوال به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل یا نماینده و مامور ثبت احوال مستقر در بیمارستانها و مراکز درمانی اعلام نمایند.

به ازای هر 6واقعه ولادت 1واقعه فوت دراستان ثبت رسیده است

مدیرکل ثبت احوال استان گفت :یکی از مهمترین ابزارهای مدیریتی آمار و اطلاعات جمعیتی است ومی توان گفت هر برنامه ای که بدون در نظر گرفتن آمار واطلاعات جمعیتی جامعه هدف تبیین شده باشد غیر قابل اعتماد و نا معتبر است . سیدرضاحسینیان بیان داشت : طی8ماهه اول سال جاری در استان 10605واقعه ولادت و 1877 واقعه فوت به ثبت رسیده است که در مقایسه با 8ماهه اول سال 1391 که تعداد 10600واقعه ولادت و 2014واقعه فوت به ثبت رسیده به میزان 5صدم درصد در ولادت افزایش و8/6 – درصد در فوت کاهش مشاهده میگردد.حسینیان درپایان گفت : در8ماهه اول سال جاری در استان به ازای هر 6واقعه ولادت 1واقعه فوت و در 8 ماهه اول سال 1391 به ازای هر 5واقعه ولادت 1 واقعه فوت به ثبت رسیده است.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208