تاریخ درج خبر : 1392/10/27
کد خبر : ۱۹۰۰۹۱
+ تغییر اندازه نوشته -

رویکرد آموزش وپرورش توجه خاص به گروههای آموزشی جهت ارتقاء تعلیم و تربیت است

سایت استان: نخستین نشست هم اندیشی سرگروههای آموزشی دوره های متوسطه اول ،دوم وفنی وحرفه ای استان با حضورمدیرکل آموزش وپرورش استان و70نفر از سرگروهای آموزشی در سالن شهید مطهری آموزش وپرورش استان برگزار شد.

به گزارش سایت استان، در این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان با اشاره به اهمیت گروهای آموزشی در کیفیت بخشی به آموزش وپرورش گفت گروهای آموزشی بازوان تخصصی وتوانمند آموزش وپرورش هستند وبا رویکردی که وزارت آموزش وپرورش در این زمینه دارد در آینده شاهد توجه بیشتربه گروهای آموزشی در جهت ارتقاء تعلیم وتربیت خواهیم بود.

DSC00055

هادی زارع پورفضاهای آموزشی،نیروی انسانی وتجهیزات را سه عامل مهم درآموزش وپرورش برای کیفیت بخشی به آموزش ذکر کرد و اظهار داشت تاثیر گروهای آموزشی برارزشیابی از پیشرفت تحصیلی ،مهارت دبیران درطراحی درس و تدریس، خلاقیت نوآوری دبیران،بروزرسانی اطلاعات دبیران ودانش آموزان ومهارت روابط انسانی در بین معلمان نقش بسیار مهم وکلیدی دارند.

وی با ابراز رضایت از جلسه با سرگروهای آموزشی استان وشنیدن دغدغه ها ومشکلات آنان نیز گفت گروهای آموزشی مجامع آموزشی هستند که ضمن برقراری ارتباط سازنده بین دبیران زمینه استفاده از تجارب واطلاعات علمی در شیوه ها والگوهای تدریس وایجاد رقابت سالم بین دبیران ودانش آموزان را فراهم می آورند.

با آسیب شناسی مشکلات آموزشی زمینه را برای رشد وتعالی دانش آموزان فراهم نماییم

رئیس گروه تکنولوژی گروهای آموزشی دوره های متوسطه نیز در این مراسم نقش گروهای آموزشی را درپیشبرد اهداف آموزش وپرورش بسیار مهم ارزیابی کرد وگفت گروهای آموزشی متشکل از معلمان باتجربه ،متخصص وحرفه مند تنها مرجعی به شمار می آیند که کیفیت وشمارش نبض آموزش ، مسائل ومشکلات محیط آموزشی وکلاس درس را مانند بسیاری از معلمان فداکار مورد بررسی قرار می دهند وبه یمن خردورزی وهم اندیشی در حوزه تعلیم وتربیت راهبردهای مفید وموثری برای حل آنها پیشنهاد می نماید.

DSC00034

ایوب رضایی به مسائل ومشکلات پیش روی گروهای آموزشی جهت کیفیت بخشی به آموزش اشاره کرد وگفت باید با تشکیل اتاق فکروآسیب شناسی مسائل ومشکلات آموزشی زمینه را برای رشد وتعالی دانش آموزان وآینده سازان این مرزبوم فراهم نماییم.

وی رویکردهای نو ومتناسب با رشد شتابان تکنولوژی در آموزش وپرورش را یادآور شد وگفت با تحولات بی وقفه وسریع در عرصه علم وفناوری ،تاثیرات تکنولوژی وفن آوری اطلاعات ،پایبندی به ارزشهای دینی واخلاقی ،تقویت وتحکیم هویت ملی وتفکر خلاق نظام تعلیم وتربیت را با چالشهای جدیدی مواجه کرده است.

توجه به هنرستانها بستر مناسبی برای توسعه وتعالی کشور است

مدیر اجرایی گروهای آموزشی فنی وحرفه ای نیز در این جلسه به اهمیت رشته های فنی وحرفه ای در جامعه اشاره کرد وگفت باتوجه به وضعیت اشتغال وبیکاری در کشور ،استقبال دانش آموزان از رشته های فنی حرفه ای برای مهارت آموزی وجذب بازار کار در سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سیدولی موسوی افزود:در این شرایط حساس که کشور نیاز به کار وتلاش ونیروی متخصص دارد رویکرد وزارت آموزش وپرورش نیز توجه خاص به رشته های فنی ومهارتی است که توجه به هنرستانها ورفع مشکلات آنها بستر مناسبی برای توسعه وتعالی کشور است.

DSC00044

وی خاطرنشان کرد:گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بستری را فراهم می‌آورد تا جوانان ما بهتر و روان‌تر بتوانند وارد بازار کار شوند. ودر واقع می توان گفت رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازار کار نسل آینده را تضمین می‌کنند.

سیدولی موسوی افزود:امروز همه وظیفه داریم برای شکوفایی استعداهای دانش آموزان این مرز بوم زیرساختهای لازم را در رشته های فنی وکاردانش فراهم نماییم تا روح امید ونشاط در جامعه ما برای فتح قله های علمی به وجود بیاید.

وی گفت اگر بخواهیم کار گروه های آموزشی را در مجموع تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از حیث درجه اهمیت ، درجه‌بندی نماییم ، باید گفته شود وقتی سخن از کیفیت در آموزش و پرورش مطرح می شود،موضوع گروه های آموزشی و نقش آن نیز مطرح می گردد»

مدیر اجرایی گروهای آموزشی فنی وحرفه ای استان استاندارد سازی فضاهای آموزشی هنرستانهای استان را یاداور شد گفت بیشتر فضاهای کنونی که در حال استفاده است برای مدارس ابتدایی ،راهنمایی ودبیرستان ساخته شده است که باید در برنامه ریزیها بحث استاندارد سازی فضاهای آموزشی برای آینده مدنظر قرار بگیرد وحداقل در هرشهرستان یک هنرستان استاندارد ومادر هم دخترانه وهم پسرانه داشته باشیم.

وی شاداب سازی وایجاد نشاط در فضا ومحیط مدارس را یادآور شد وگفت کمبود ودر برخی مناطق نبود تجهیزات وامکانات آموزشی باعث کاهش کیفیت آموزشی در هنرستانهاست که باید متناسب با امکانات وتجهیزات رشته ها را راه اندازی کنیم.

سیدولی موسوی تشکیل کارگروهای تخصصی برای شناسایی مشکلات وموانع آموزشی در هنرستانهای استان ،برگزاری جلسات منظم مدیرکل ومعاونین با سرگروهای آموزشی جهت کیفیت بخشی به امر آموزش ،بازدیدهای علمی وآموزشی از هنرستانهای استانهای همجوار برای سرگروهای آموزشی جهت تبادل نظر واستفاده از تجارب آنان ،توجه به نظرات کارشناسی گروهای آموزشی در بازدیدها برای ارتقاء کیفیت آموزش،برگزاری دوره های ضمن خدمت جهت دانش افزایی ومسابقات علمی ومهارتی در بین هنرستانهای استان برای رقابتی کردن دانش آموزان وترغیب وتشویق آنان را از راهکارهای کیفیت بخشی به آموزش ذکر کرد.

ابراهیم دباغ در این جلسه نیز به نمایندگی از سرگروهای آموزشی متوسطه ایجاد انگیزه بین معلمان ،تشکیل کارگاههای آموزشی ،بازسازی نیروی انسانی وتوجه به تجهیزات وامکانات را از راههای کیفیت بخشی به آموزش ذکر کرد.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • خوش سخن می‌گه:

    با سلام با نظر جناب آقای گنجی پور کاملا موافقم

  • فرحناز عزیزی می‌گه:

    با سلام بنده هم با نظر اقای گنجی پور موافقم !متاسفانه گنجینه لغات در دانش اموزان هم بسیار پایین میباشد مخصوصا در استان ما که دانش اموزان دو زبانه میباشند ,اکثر دانش اموزان معنی مطلب را نمی فهمند چون مطالعه غیر درسی هم ندارند !چه خوب میشد به جای بعضی دروس اختیاری که کاربردی ندارند کلاس کتاب خوانی غیر درسی ایجاد میشد تا دانش اموزان به مطالعه علاقمند شوند ودر پی ان مفاهیم درسی را هم بهتر درک کنند .با تشکر

  • سید فضل الله گنجی پور می‌گه:

    خدمت اقای مدیرکل سلام عرض میکنم .جناب اقای زارع پور بنده بعنوان یک فرهنگی باسابقه باید این خبرمهم را به حضرتعالی بگویم که متاسفانه بیسوادی وکم سوادی دربین دانش آموزان سراسر ایران بیداد می کند به طوریکه ائمه جمعه ومدرسین دانشگاهها ازاین حیث فریادشان بلند شده است .ودراسیب شناسی ان ذکر چند موضوع مهم است :
    1- کنترل مدارس غیردولتی ازهرحیث
    2-تقویت مدارس دولتی ودبیران
    3-حذف درامد از ارایه اموزش همگانی بعبارتی حذف دایم مدارس راه دور ازچرخه آموزش وپرورش
    4-ایجاد انگیزه درمعلمین با دادن رفاه نسبی به انها
    وخیلی ازمسایل دیگر که از حوصله این کامنت خارج است.جناب اقای زارع پور باکمال تاسف باید گفت که اگر وضع به همین منوال پیش برود شاید در دهه های اینده نیاز به ایجاد موسسه برای دانش افزایی روزانه جهت معلمین باشیم زیرا جوانان دیپلمه کم سواد امروز فردا معلم نونهالان ما میشود .

200x208
200x208