تاریخ درج خبر : 1393/02/05
کد خبر : ۲۶۳۴۷۹
+ تغییر اندازه نوشته -

در رژیم لاغری چه اتفاقاتی برای بدن پیش می‌آید؟/ استانداردهای دورکمر در زنان و مردان را بشناسیم

سایت استان: کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، گفت: تاکنون رژیم غذایی که باعث لاغری یک قسمت از بدن شود، تایید علمی نگرفته و هنگام رژیم غذایی، روند لاغری از صورت آغاز شده، به سمت پایین بدن حرکت می‌کند.

n00001263-b

به گزارش سایت استان، مرضیه کامران، افزود: در رژیم‌های لاغری که همراه با محدودیت شدید کالری در یک مدت زمان کوتاه هستند و سریعا تاثیر می‌گذارند، بیشترین قسمتی از بدن که لاغر می‌شود، صورت فرد است.

وی اظهار کرد: فردی که فقط از چاقی شکمی رنج می‌برد و صورت لاغری دارد، با پیروی از رژیم‌های غیر اصولی، علاوه بر ابتلا به اختلالات فراوان جسمی، با مشکل لاغری صورت و به عبارت دیگر افتادگی پوست و تغییرات نامطلوب ظاهری نیز مواجه خواهد بود، به طوری که از ادامه رژیم مایوس می‌شود.

کامران ادامه داد: آغاز یک رژیم غذایی اصولی و همراه با کاهش تدریجی میزان انرژی دریافتی و اصلاح الگوی تغذیه‌ای، موجب از دست دادن حجم بافت چربی از ناحیه موردنظر پس از مدتی کوتاه و عدم درگیری با عوارض نامطلوب رژیم‌های غذایی اشتباه می‌شود.

استانداردهای دور کمر در زنان و مردان

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه بسیاری از افراد نیازمند کاهش اندازه دور کمرشان هستند، تصریح کرد: دور کمر در زنان از 88سانتیمتر و در مردان از 102 سانتیمتر نباید بیشتر باشد.

وی ابراز داشت: افزایش اندازه دور کمر بیش از این میزان، علاوه بر ظاهر نازیبا، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می‌دهد.

9d1828f84ba740b6e842292d85114c6a

کامران با تاکید بر اینکه روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد، گفت: چنانچه رژیمی به شما اطمینان داد که سریعا چربی شکمی را کاهش می‌دهد، بیش از چربی‌، موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود و پس از قطع این رژیم، آب بدن مجددا بازمی‌گردد.

چند توصیه برای کاهش چربی‌های موضعی

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه؛ ضمن تاکید بر مصمم بودن فرد برای کاهش چربی شکمی و حفظ لاغری، بیان داشت: داشتن رژیم غذایی منظمی که حاوی سه وعده اصلی و دو تا سه میان ‌وعده باشد، در تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن اهمیت فراوان دارد و از پراشتهایی کاذب جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: داشتن رژیم غذایی کم‌چرب به همراه استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات، مصرف دو تا سه بار ماهی در هفته و عدم استفاده از گوشت‌های پرچرب و پرنمک مانند سوسیس و کالباس، هم‌چنین مواد قندی و شیرین، در کاهش چاقی موضعی مفید است.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208