تاریخ درج خبر : 1393/04/07
کد خبر : ۲۹۵۳۴۵
+ تغییر اندازه نوشته -

نابسامانی در پایانه های مسافربری یاسوج

سایت استان: نابسمانی را هر تازه واردی به وضوح در پایانه های مسافربری شهر یاسوج به چشم می بیند زیرا اصولا اولین جایی که هر مسافر در آن قدم می گذارد پایانه مسافربری است و این نقطه در هر شهری، نشانگر فرهنگ و زندگی مردم و عملکرد مسئولان آن نقطه است.

81182597-5728051
با توجه به اینکه ترمینال مسافربری یاسوج به دلیل واقع شدن در مرکز شهر موجب ایجاد گره ترافیکی در شهر شده بود، ضمن انتقال این ترمینال به بیرون از شهر قرار شد زمین باقی مانده از ترمینال را به مکان فرهنگی، تجاری و یا پارکینگ تغییر کاربری دهند. طرحی که به عقیده دست اندرکاران آن کارشناسی شده بود، در حالیکه امکانات ایاب و ذهاب و محل مناسب برای این امر در نظر گرفته نشد. به راستی غیرکارشناسی بودن این طرح را تنها مسافران و دانشجویانی درک می کنند که با هزینه های سرسام آور این روزهای بازار، بیشترین مراجعه کنندگان به این پایانه ها بوده و مجبورند مسیر رفت و آمد به ترمینال بیرون از شهر را دربست طی کنند.
عدم دسترسی خطوط حمل‌و‌نقل عمومی از جمله ایستگاه اتوبوس و تاکسی به این محدوده ها مشکل عمده مسافران است، به طوریکه حداقل 30 تا 40 درصد به هزینه های بین شهری افزوده است. به طور مثال کرایه سواری های ویژه به گچساران و دهدشت که در حالت عادی 10 و 15 هزار تومان می باشد، اگر از مرکز شهر حرکت کنیم با احتساب حداقل هزینه آژانس ها تا محل ترمینال سرآبتاوه و رسیدن به مقصد به ترتیب 17 و 22 هزار تومان می شود. ساختمان پایانه مسافربری دهدشت و گچساران که سالهاست فعالند نیز در بیرون از محدوده شهری واقعند اما در هر ساعت از شبانه روز دسترسی به این مکان ها با کرایه های درون شهری امکان پذیر است.
جای سوال اینجاست در مرکز استانی که بیش از نیمی از اعتبارات را به خود اختصاص داده و حاشیه های طرح های شهری در هر دوره بیشتر از دوره قبل است، چرا مسئله ترمینال اصلی شهر تا به امروز رفع نشده و از حداقل های ممکن محروم است. با وجودیکه سه پایانه در مرکز شهر، نجف آباد و اکبرآباد واقع است اما هیچ یک انتظارات مردم و مسافران را برآورده نکرده است. از طرفی عدم سیستم پاسخگویی به موقع و مطمئن در این پایانه ها باعث مراجعه چندین و چندباره مسافران جهت اخذ بلیط به این پایانه ها شده و بارها شاهد فروش بلیط های رزرو شده و ابراز نارضایتی مسافران بوده ایم.
نبود فضای استراحت برای مسافران و رانندگان نیز یکی از معضلات جدی ترمینال یاسوج است، هیچ محل استراحت و حتی جای مشخص برای نشستن مسافران در این پایانه ها در نظر گرفته نشده و مسافراتی که اغلب زودتر از ساعات حرکت سرویس ها به علت نگرانی از فروش بلیط های رزرو شده مراجعه می کنند، با مشکل نشستن در این محل ها مواجه شده و سرگردانند. نبود سرویسهای بهداشتی مناسب و پاکیزه یکی دیگر از مشکلات پایانه ها در کل کشور به شمار می رود و این موضوع در پایانه مسافربری یاسوج نیز دیده می شد.
امید است مشکلات یاد شده که اغلب توسط کابران سایت مطرح شده است، با هم اندیشی بیشتر مسئولین هر چه زودتر برطرف گردد.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208