تاریخ درج خبر : 1392/04/18
کد خبر : ۳۵۸۶۳
+ تغییر اندازه نوشته -

پیچی که زندگی خیلی ها را به آن دنیا پیچاند!

سایت استان: محسن محقق

سالهاست که آرزوی مردم این دیار، احداث یک جاده استاندارد در این مسیرمی‌باشد اما تاکنون مسئولین فقط وعده داده اند و این وعده‌ها تا کنون کمتر رنگ عملی را به خود گرفته‌اند . با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فصل سفرهای بین شهری مردم هم کلید می‌خورد و در این میان تراژدی مرگ و میرهای تصادفات جاده‌ای نگرانی های بسیاری را ایجاد می‌کند،که متاسفانه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نسبت به کشور در این زمینه آمار بالایی دارد.

عکس تزئینی است

عکس تزئینی است

یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن آمار مرگ‌و‌میر جاده ای در استان نبود جاده‌های استاندارد است،جاده‌هایی که در دل مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زاگرس قرار دارند. مسیرهای ارتباطی استان با دوری از معیارهای بین‌المللی که ایمنی مسافران را تامین می کند،به عامل مرگ بسیاری از هم استانی ها و مسافرینی بدل شده اند که استان چهار‌فصل کهگیلویه‌و‌بویراحمد را به امید سفر و لذت بردن از زیبایی‌های کم نظیرش انتخاب کرده اند. مسیر ارتباطی چرام-باشت یکی از با سابقه‌ترین این جاده هاست،سابقه ای دیرینه هم در زمینه ی ساخت آن که به قبل از انقلاب بر میگردد و هم متاسفانه سابقه‌ای دیرینه در تصادفات و مرگ‌و‌میر هم وطنانمان. منطقه‌ی بناری که کمی قبل از روستای خیمند قرار دارد دارای پیچ خطرناکی است که پرتصادفترین مسیر این جاده است.پیچی که این هفته طی دو روز متوالی شاهد دو تصادف سنگین بوده است،عصر جمعه و عصر شنبه‌ی همین هفته دو تصادف هم شکل در این پیچ خطرناک اتفاق افتاده است که صدمات و خسارات مالی زیادی برای‌ سرنشینان این خودروها داشته است. این مسیر با جاده باریک و غیر استاندارد و پیچ های بی شمارش سال‌هاست جان مسافران زیادی را گرفته است.پیچ ها و گردنه‌های خطرناکی که به همراه عرض کم جاده شرایط مناسبی برای تصادفهای این چنینی محیا ساخته‌اند تا این جاده را در لیست پرخطرترین جاده‌های استان قرار دهد. جاده‌ای که حالا دیگر با شهرستان شدن باشت و چرام و زیادشدن جمعیت و بالا رفتن تعداد خوردروها به یکی از شلوغ ترین جاده‌های استان تبدیل شده است.اما درحال حاضر متاسفانه از حادثه‌خیزترین جاده‌های بین شهری استان است. نا گفته نماند که بخش‌هایی از این جاده در سالهای اخیر ترمیم و عریض شده است ولی همچنان بخش زیادی از این مسیر دارای پیچ‌های خطرناک و عرض کم می باشد که باعث می شوند مردم این مناطق هر هفته شاهد اتفاقات دلخراشی در این جاده‌های غیر استاندارد باشند. این درحالی است که مسیر چرام–باشت از مسیرهایی است که غیرممکن است که دروعده های هر مسئولی نیامده باشد بویژه نماینده گان محترم مجلس، اما با این حال تاکنون وعده‌های این مسئولین عملی نشده است و مردم این منطقه به شدت از این مسئله رنج می برند. اگر کسی فقط یکبار در این مسیر قرار گیرد متوجه می شود که بر روی این جاده به نسبت بقیه جاده های پرتردد استان بسیار کم کار شده است و این را می توان به وضوح دید. گفتنیست فرماندار باشت اعلام کرده است: عملیات پروژه تعریض قطعه چهارم جاده باشت – چرام با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال از سوی اداره راه و شهرسازی این شهرستان شروع شد.سیدˈناصر رضاییˈاظهار داشت: تعریض و مرمت این محور پرتردد به طول ۶/۵ کیلومتر و عرض جاده از ۵/۵ متر به ۱۱ متر تعریض و بازگشایی خواهد شد. وی قطعه چهارم محور یاد شده را در ۲۳ کیلومتری مرکز شهرستان باشت اعلام کرد و گفت: با تعریض این محور در حدفاصل گردنه خطرناکˈ گزنگونˈ تعداد زیادی از نقاط حادثه خیز این محور برطرف خواهد شد. فرماندار باشت تصریح کرد: با برنامه ریزی و اعتبار تخصیص داده شده این پروژه مهم ارتباطی تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد. امید است که به زودی شاهد تعریض و مرمت همه ی قسمت های خطرناک این مسیر پرتردد باشیم که دیگر حادثه های ناگوار کمتری در این مسیر دیده شود و مسافرینی که وارد استان می شوند با خاطره‌ای خوش استان را ترک کنند. شهرستان نو پای باشت یکی از شهرستان‌های کوهستانی و سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد است که در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان قرار دارد.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208