تاریخ درج خبر : 1393/07/07
کد خبر : ۳۷۸۸۷۸
+ تغییر اندازه نوشته -

توصیه های صبحانه ای برای دانش آموزان/ اهمیت و راهکار های صرف صبحانه

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: در یک رژیم غذایی عادی حدود 20 تا 25 درصد انرژی روزانه، باید از دریافت صبحانه حاصل شود، که این موضوع اهمیت آن را نشان می دهد.

به گزارش سایت استان به نقل از روابط عمومی دانشگاه؛ حیدر دارابی افزود: نخوردن صبحانه باعث پایین آمدن قند خون شده و افت قند خون نیز باعث کاهش توانایی فرد برای یادگیری، بخصوص تکالیف ریاضی که نیاز به قدرت تحلیل زیادی دارند، خواهد شد.

راهکار های صرف صبحانه

دارابی با بیان اینکه دانش آموزان باید شام را در ساعات اولیه میل کرده و در ساعات معینی نیز بخوابند، به آنان توصیه کرد: سحرخیز باشید و به صبحانه نیز توجه خاصی داشته باشید.

بهترین مواد غذایی صبحانه

وی در رابطه با بهترین مواد غذایی برای صبحانه نیز گفت: در این زمینه چند منوی غذایی توصیه می شود، از جمله “نان، پنیر، گردو با یک لیوان شیر؛ یا عسل، گردو و یک لیوان شیر و یا کره، مربا و یک لیوان شیر و در منوی چهارم نیز یک ساندویج تخم مرغ به همراه یک لیوان شیر توصیه می شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان، با بیان اینکه کودکان علاوه بر سه وعده اصلی برای تأمین انرژی، نیاز به سه میان وعده غذایی دیگر، نیز دارند، اضافه کرد: در خوردن میان وعده خشکبار، نخود، کشمش، انواع مغزها از جمله پسته، بادام، فندق و انواع ساندویچ های خانگی توصیه می شود.

دارابی در پایان به رفتارهای تغذیه نامطلوب در این سنین اشاره نمود و گفت: از مصرف گوشت و شکلات، شیرینی و تنقلات پرهیز نموده و شیر، لبنیات، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی دانش آموزان قرار دهید.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208