تاریخ درج خبر : 1393/07/28
کد خبر : ۳۸۰۵۱۶
+ تغییر اندازه نوشته -

پل هایی که افتتاح نشده باید تخریب شود/پیمانکاران متخلف محروم می شوند

در جلسه شورای فنی استان عنوان شد که در سال های گذشته بیش از 16 پل در مسیر جاده اصلی دشت روم – بابامیدان ساخته شده و پس از انجام آزمایش ها و بررسی کارشناسان مشخص شده که بتن ها و مصالح بکار رفته فاقد استانداردهای لازم بوده و این بتن ها در گذشته نیز مورد استفاده قرارگرفته بود.

705764

معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم رعایت مسایل فنی و افزایش کیفیت در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: پیمانکاران متخلف علاوه بر خلع ید از ادامه اجرای پروژه مربوطه به مدت یک سال نیز از هرگونه فعالیت عمرانی محروم خواهد شد.

پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در جلسه شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد از افزایش روزافزون درخواست ها از سوی دستگاه های مختلف اجرایی استان برای خلع ید و اعمال ماده 48 در شرایط عمومی پیمان برای پیمانکاران متخلف خبر داد.nikegh

وی با بیان اینکه رعایت نکردن مسایل فنی در اجرای پروژه ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست، افزود: یکی از دلایل اصلی در کیفیت پایین و رعایت نشدن مسایل فنی در پروژه ها نظارت ناکافی از سوی دستگاه های مجری و ناظران است.

نیک اقبالی با بیان اینکه بیش از دو هزارو 500 پیمانکار دراین استان وجود دارد، برلزوم ارزشیابی کار پیمانکاران از سوی دستگاه های مختلف اجرایی تاکید کرد و افزود: هردستگاهی می تواند تعدادی از پیمانکاران را مورد آزمون و ارزیابی سالانه خود قرار دهد و در صورت داشتن صلاحیت لازم اقدام به برگزاری مناقصه و واگذاری پروژه ها به پیمانکار کنند.

وی به ورود اطلاعات مربوط به طرح های عمرانی در سامانه نظارتی کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانی کشورتاکید کرد وافزود: هرگونه تغییرو اقدامات انجام شده دراین طرح ها شامل درصد پیشرفت فیزیکی ، اعتبار هزینه شده ، اعتبار مورد نیاز، روند اجرا و یا دلیل راکد بودن باید در این سامانه وارد شود.

وی با تاکید بر بروز رسانی اطلاعات وارد شده در این سامانه، گفت: با توجه به دستور استاندار و تصویب شورای برنامه ریزی تخصیص میزان اعتبار و یا هرگونه تصمیم در مورد اجرای طرح های عمرانی بر اساس اطلاعات این سامانه خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جایگاه ویژه شورای فنی استان به عنوان یک مرجع مهم تصمیم گیری ، گفت: حضور مدیران اجرایی و یا معاون مربوطه البته با اختیار و اشراف کامل نسبت به موضوع در این نشست الزامی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: همکاری برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله علوم پزشکی ، جهاد کشاورزی و اداره کل ورزش و جوانان در هنگام بازدید و ارزیابی پروژه های عمرانی از سوی کارشناسان فنی ضعیف است.

حسین کاظمی با اشاره به رعایت مسایل فنی در زمینه طرح های عمرانی ،گفت: تا زمانی که برخوردها با پیمانکاران و حتی ناظران متخلف و سهل انگار قاطع نباشد نباید انتظار ارتقای کیفیت و دقت در اجرای طرح ها را داشت.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بیش از 16 پل در مسیر جاده اصلی دشت روم – بابامیدان ساخته شده و پس از انجام آزمایش ها و بررسی کارشناسان مشخص شده که بتن ها و مصالح بکار رفته فاقد استانداردهای لازم بوده و این بتن ها در گذشته نیز مورد استفاده قرارگرفته بود.

کاظمی با بیان اینکه پل سوم بشار نیز وضعیتی مشابه را دارد، افزود: هم اکنون باید این پل ها تخریب و مورد بازسازی مجدد قرار گیرند.

وی به ورودی دشت روم یاسوج و بروز تصادفات مرگبار در سال های گذشته در این مسیر و سهل انگاری محض پیمانکار و نظارت ناکافی از سوی دستگاه مجری در این راستا اشاره کرد و افزود: با توجه به برخورد نسبی که با پیمانکار صورت گرفت این پروژه روند مطلوبی یافته و به اذعان کارشناسان دفتر فنی همین پیمانکار اکنون به یکی از پیمانکاران موفق در زمینه اجرای طرح های عمرانی در حوزه راهسازی است.

در این نشست بیش از 150 طرح عمرانی در شهرستان های باشت و گچساران در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

دو دستگاه مجری شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری گچساران نیز به دلیل رعایت مسایل فنی در اجرای پروژه های عمرانی از سوی معاونت امور عمرانی و دفتر فنی استانداری مورد تشویق و تجلیل قرار گرفتند.

منبع:ایرنا

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • حمید می‌گه:

    نظارت مقصره چه ارتباطی به پیمانکارداره.واقعااین پیمانکارخوب کارمیکنه.ضعف مااینه که سیاسی تصمیم میگیریم

  • احمدی می‌گه:

    کاش جاده جدید بین دهدشت به یاسوج و اصفهان و جاده سرفاریاب به سادات امامزاده علی و سپیدار نیز نظارت شود تا نیازی به تخریب نباشد.

  • مهدی می‌گه:

    آقای مهندس نیک اقبال بیایید قبل از آنکه طغیان رودخانه پل سوم رودخانه بشار را تخریب کند خود کلنگی برداشته و آنرا تخریب کنید .چون در آن صورت کمتر مورد هجمه مردمی قرار می گیرید. البته یادتان باشد تابستان دیگری هم در راه است و سیل دیگری از مسافران هم می آیند که باید از روی پلی عبور کنند تا به شهر یاسوج برسند. قطعا وقتی نتوانند از روی تنها پل موجود به جهت حجم ترافیک عبور کنند بر می گردند به شهر خودشان و دیگر چیزی در باب سوء مدیریت و نبود امکانات مطرح نمی کنند خیال شما و مابقی مسئولین هم راحت راحت می شود . راستی چه خوب راه حل بی دردسرس است صورت مسئله را پاک کردن.نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا که !!!!!!!!!!!!!!

200x208
200x208