تاریخ درج خبر : 1393/07/30
کد خبر : ۳۸۱۲۳۲
+ تغییر اندازه نوشته -

محور پاتاوه- دهدشت با اعتبار اختصاص یافته به جایی نمی رسد

نماینده مجری شرکت ساخت و توسعه راه های ملی در کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص مبلغ 280 میلیارد ریال از محل طرح 40702028 به جاده ملی پاتاوه دهدشت خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای شتاب بخشی این پروژه کافی نیست.
طرح 40702028 شماره طرح های ملی راهسازی در استان کهگیلویه وبویراحمد برای تخصیص بودجه شامل چهار پروژه

8ملی پاتاوه – دهدشت، دشت روم – بابامیدان، گنجگون – سپیدان و منج و بیدله در مرز استان چهار محال و بختیاری است.
محمد احمدی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری پروژه ملی پاتاوه – دهدشت بر اساس برآورد های اولیه افزون بر 200 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: این در حالی است که میزان مطالبات پیمانکار این طرح بیش از 560 میلیارد ریال است.
احمدی اظهار کرد: پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
احمدی افزود: فاز نخست این طرح از روستای گندی خوری تا سرچناراست که در سال 87 نیز به بهره برداری اولیه رسیده است.
وی افزود: قطعه یا فاز دوم نیز از سرچنار تا لوداب ، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
این مسئول بیان کرد: فاز دوم این پروژه به طول 28 کیلومتر و از سرچنار تا لوداب یکی از مشکل ترین قطعات و از موانع اصلی برای شتاب بخشی این طرح ملی است.
احمدی تصریح کرد: جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 12 دهنه تونل به طول حدود هشت کیلومتر است که پنج دهنه به طول دو نیم کیلومتر آن در فاز دوم این پروژه و از حد فاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت را افزون بر 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در صورت تامین این قطعه نیز تا شهریور سال 94 به بهره برداری می رسد.
احمدی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 100 میلیارد تومان برای احداث این جاده ملی هزینه شده است، افزود: با تکمیل و بهره برداری آن بیش از 400 روستا در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ملی نیز مسیر بندر امام خمینی (ره) به شهر یاسوج حدود 217 کلیومتر کاهش خواهد یافت که این امر کاهش زمان سفر از مرکز کشور به بنادر جنوبی را به دنبال دارد.
احمدی با اشاره به مزایای بهره برداری این جاده ملی در خروج استان کهگیلویه وبویراحمد از بن بست و تاثیرگذاری آن بر رونق و شکوفایی بیش از پیش استان خواستار همکاری و عزم همه مسوولان و مقامات اجرایی، مجمع نمایندگان و سایر متولیان امور برای چانه زنی و تخصیص اعتبار مورد نیاز این پروژه شد.

منبع: ایرنا

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • اسماعیل.م می‌گه:

    سهم فروش از نفت….آمایش سرزمینی……….توسعه مناطق کمتر توسعه یافته…….رفع بیکاری برای استانی که رتبه دوم بیکاری کشور رو داره…….. و هزاران شعار دیگه که فقط در حد شعار باقی موندن. گشایش هرچه زودتر این محور ارتباطی می تواند حیاط را به شریانهای. ضعیف اقتصاد این استان برگرداند ولی با تجربه حمایت سالهای گذشته تاکنون دولتهااز طرحهای ملی در این استان این روند لاک پشتی همچنان ادامه خواهد داشت.

200x208
200x208