تاریخ درج خبر : 1393/08/27
کد خبر : ۳۹۷۴۹۴
+ تغییر اندازه نوشته -

باید تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در ادارات استان مشهود باشد

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور که مبتنی بر بخشنامه ابلاغی مقام معظم رهبری است، تدبیر دولت دکتر روحانی برای اصلاح ساختار دولت، چابک سازی و بهره وری مطلوب نظام اداری کشور است.

24591_211
وحید محمدی تبار در چهارمین جلسه کمیسیون تحول اداری استان که به ریاست مجید محنایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن شماره ۱ استانداری و با حضور روئسا و معاونیین دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: این نقشه راهبردی در قالب برنامه عملیاتی ۳۰ در ۵۰ یعنی ۳۰ برنامه اصلاحی در ۵۰ دستگاه اجرایی، توسط حوزه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور پس از ماهها کار کارشناسی تدوین و ابلاغ گردیده است و دستگاههای اجرایی در سطح استانها موظف به اجرای آن هستند.
محمدی تبار افزود: اهمیت این موضوع در حدی بود که در شاخص‌های ارزیابی سال جاری این ۳۰ برنامه در ۶ محور در قالب فرمهای ارزیابی ارایه و دفتر منابع انسانی استانداری روی آموزش و عملیاتی شدن آن بعنوان یک راهبرد نظارتی در حهت خدمت به مردم استان استفاده کرد.
این مسئول استانی گفت: دستگاههای اجرای با ارائه چند صفحه گزارش و یا عکس بعنوان اقداماتشان در اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری بسنده نکند. باید روح خدمت رسانی مطلوب، تکریم ارباب رجوع،… در کارکردها مشخص باشد. ارائه چند صفحه که کار نیست، خروجی و بازده کار مهم است.
مدیر کل منابع انسانی استانداری در ادامه گفت: ساماندهی و تعدیل نیروها، اصلاح ساختار اداری، برون سپاری و کاهش تصدی گری دولت، روانسازی کار اداری و تمرکز زدایی و افزایش اختیارات واحدهای شهرستانی، استفاده از خدمات الکترونیکی در خدمت به مردم، مدیریت سبز، کاهش هزینه ها و کاهش مصرف انرژی و… از نکات مهم نقشه راه اصلاح نظام اداری است.
وی بیان کرد: باید مردم این موارد را احساس کنند و بازده کاری و عملکرد دستگاههای اجرایی برای مردم و مسئولان نظارتی مشهود و ملموس باشد. تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی باید عملاً در دستگاهها اجرایی استان مشهود و نمایان باشد.
محمدی تبار افزود: این گزارشات به درد ما نمی خورد، مثلاً میراث فرهنگی باید در ارائه خدمات به توریسیم، زوار و مسافران، بازده کاری و خروجی کار خود را با احساس رضایت مردم از ارایه خدمات اقامتی، نمازخانه بین راهی، اسکان، بهداشتی و غیره نشان دهند و یا اداره ثبت احوال استان بگوید چند درصد از خدمات و کارکردهای خود را به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان واگذار کرده است؟ یا اینکه اداره پست اعلام کند در بحث مدیریت سبز چند درصد مصرف انرژی آن یعنی برق و یا گاز مصرفی اداره نسبت به پارسال کاهش داشته و چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است؟ و یا علوم پزشکی چند دقیقه در نوبت دهی پزشکان متخصص نسبت به سال گذشته برای مردم کاهش زمان داشته است.
دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری در راستای اجرا و تحقق همین برنامه اصلاح نظام اداری طرحهای بزرگی همچون طرح نظرسنجی ارباب رجوع، طرح تکریم و همچنین طرح ارزیابی عملکرد را در ۶ ماها نخست امسال بصورت میدانی و حتی در برخی موارد بشکل نامحسوس انجام داده و نتاج آن در مرحله نهایی شدن است.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208