تاریخ درج خبر : 1391/08/03
کد خبر : ۴۲۴۳
+ تغییر اندازه نوشته -

تبعیض در برخورد به جای تکریم ارباب رجوع

مردم روزانه برای انجام کارهای اداری خود به دستگاهای دولتی مراجعه می کنند و استان کهگیلویه وبویراحمد که یک استان کوهستانی وبه دومنطقه سردسیری وگرمسیری تقسیم می شود مردم شهرستانها ومناطق دورافتاده مسافتهای طولانی را برای انجام کارهای اداری خود به مرکز استان می پیمایند ودر برخی دستگاههای اجرایی ساعتها پشت درب مدیران برای پاسخ  مشکلات خودمی نشینند حالا این پاسخها چه مثبت وچه منفی اگر قانع کننده باشد سبب رضایت مندی مردم خواهد بودوامید آنان به نظام اسلامی را تقویت خواهد کرد . ولی متاسفانه مشاهده شده است که برخی مدیران وکارشناسان در استان نه تنها جواب قانع کننده ای به ارباب رجوع نمی دهند بلکه توجه به صحبتهای ارباب رجوع نیز ندارند و خودشان را عین قانون می دانند وبا بیان ضوابط اجازه نمی دهد کار مردم را حل نمی نمایند.بسیاری از ارباب رجوع ادارات مجبورند برای انجام کارهای قانونی خود که منطبق بر عقل ومنطق وقانون است دنبال افرای بگردند که نفوذ بیشتری دارند تا با استفاده از روابط فردی وگروهی مشکل خویش را به نحوی حل نمایند .البته بعضی از ارباب رجوع ادارات توقعات نامعقولی از سیستم اداری دارند که باید با استدلال به آنها پاسخ داد ومستندات قانونی به آنها ارائه کرد آنچه ضروری به نظر می رسد که باید مدیران وکارشناسان  اداری مورد توجه جدی قرار بدهند این است که حرمت ارباب رجوع را نگه دارند وبا خوشرویی واخلاق حسنه اسلامی با مردم برخورد نمایند سجایای زیبای اخلاقی مورد توجه جدی حاکمان در جامعه اسلامی باشد برخوردهای نامعقول وناشایست زیبنده مدیریت در نظام اسلامی نیست. مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند وسرمایه تداوم بخش انقلاب بعداز باری تعالی خواهند بود مسئولان بواسطه رای همین مردم مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب می شوند و باید خود را به تعبیر امام راحل خدمتگذار ونوکر مردم بدانند نه ارباب آنها.

اگر مدیری سعه صدر وتحمل در پاسخگویی به مردم را ندارد باید کنار برود چرا که باید مدیر تمام دغدغه اش خدمت به مردم وحل مشکلات مردم با استفاده از امکانات موجود باشد .به نظر می رسد ارتباط وتعامل مدیران وکارشناسان بامردم در استان کهگیلویه وبویراحمد باید به سمت رضایتمندی بیشتر پیش برود وهمه باید ضمن رعایت قانون واحترام به آن پایبند به اخلاق اسلامی باشند. اطلا ع رسانی وروشنگری افکار عمومی در زمینه های مختلف حق مردم است مردم بهترین ناظر بر رفتار حاکمان هستند مردم انتظار دارند که در موقع مراجعه به ادارات با خوش اخلاقی ومهربانی با آنان برخورد شود خوب تحویل گرفته شدند ودر حد ی که قانون اجازه می دهد به مشکلات آنها رسیدگی شود تا نیازی به جستن پارتی نداشته باشند که زیبنده نظام اسلامی نیست.درب اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد ومردم به راحتی با مدیران با کوچکترین واسطه ای حرف بزنند.  مدیران جلسات را به تایم غیر اداری موکول کنند و جلسات  چند نفره وخودمانی را دربرخی ادارت که متاسفانه کم هم نیستند را مختصر نمایند و وقت خود را صرف پاسخگویی به مردم کنند روزهای ملاقات با مدیران که یکشنبه ها انجام می شود در صورت لغو آن چند روز جلوتر اطلاع رسانی شود  تا مردم نقاط دورافتاده استان هزینه های زیادی را متحمل نشوند .انتظار مردم از سیستم اداری صداقت خوشرویی وبرخورد مودبانه و پاسخگویی مناسب به موقع وبدون تبعیض خواهد بودکه باید مورد توجه قرار بگیرد مردم امروز در عصر ارتباطات از آگاهیهای اجتماعی بالایی برخوردار هستند وخوب رفتارهای حاکمان را رصد می کنند وخوب هم می توانند قضاوت کنند.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • ناشناس می‌گه:

    بابا صد رحمت بهمدیر آموزش و پرورش دهدشت. برید رئیس آموزش و پرورش ….. را ببینید ایشون بجز دروغ هیچی در دانشگاه و زمان تدریس یاد نگرفته .برید بپرسید ببینید این بشر چقد دروغمیگه و فقط فامیلای خودش و باند بازی .

  • ارش می‌گه:

    با تشکر کمی از برخورد مدیر اموزش و پرورش دهدشت گزارش تهیه کنید ببینید چه خبره فقط طرفداران …. حق ورود دارند و مشکل برای همکاران درست میکنه مشکل گشا نیست

  • مهران میرزایی می‌گه:

    دالتون

  • کتک خورده می‌گه:

    بعضی مدیران باهات برخورد فیزیکی میکنند(آبفا……..ی)

200x208
200x208