تاریخ درج خبر : 1393/11/14
کد خبر : ۴۴۱۶۲۹
+ تغییر اندازه نوشته -

خواب دیده اید خیر باشد

سایت استان: امیرحسین عزیزی

چندی است با خود کنجار میروم که به این بیانیه ی بسیج دانشجویی در پاسخ به استان وحشت دارید؟/ گفتمان اصولگرایی سرشار از تهمت و برچسب نارواست/ عملکرد استاندار اصلاح‌طلبانه نیست” href=”http://k-b.ir/437811″ target=”_blank”>اظهارات رضاتوفیقی پاسخی بنویسم یا بگذارم به حال خودشان باشند. چندبار وقت خود را معطل خواندن این نوشته کردم چرا که به عنوان جوابیه بسیج دانشجویی نوشته شده بود، سعی کردم جمله ای ازدیدم پنهان نمانده باشد، بسیج و دانشجو دو کلمه ای که میتوانند در قاموس کلمات مقدس بشمار آیند. بسیج جدای از معنی لغوی آن (فراهم کردن ،تهیه،آمادگی ،تجهیزات و…) در نزد ما ایرانیان نماد هماهنگی ، همفکری ،یکدلی و یکرنگی است و تداعی هشت سال مجاهدت و از خودگشتگی است و همان مدرسه عشق است و دانشجو ،جوینده دانش وطالب علم ،وتوجه به این گفته امام راحل که دانشگاه مبدا همه تحولات است .اما باکمال تاسف دراین نوشتار ازمرام بسیج وازپویایی ورسالت دانشجویی چیزی دریافت نمیشود وبه همین خاطر نخواستم چیزی بنویسم .اما از آنجا که نگارنده ویانگارنده گان آن متن ازفرزندان این مرزوبوم هستندوهمان گونه که قبلا درمطلبی درسایت استان نیزنوشتم، این عزیزان به هرحال ازفرزندان این ملتندوثواب این است که اگر به واسطه شور جوانی ودانشجویی کمی ازمسیر انحراف پیدا کنند(البته برای مدت زمان کوتاهی ) به تجزیه وتحلیل عملکردشان بپردازند ،به اغوش ملت بازگردند وبسیجی گونه درآبادانی میهن بکوشند، جهت تنویرافکاراین دوستان چندسطری خواهم نوشت عزیزانی که خودراهم بسیجی وهم دانش جومیدانیدلازم است به نکته توجه بفرمایید. به جای اینکه کسی مثل رضاتوفیقی که خود دانش آموخته تاریخ ورنج کشیده انقلاب است رابه مطالعه صحیفه امام (ره)توصیه میکنید ایتداخود درفضایی بدورازتعصب منفی برای درک کامل آن نوشته مقدس گونه مطالعه ای عمیق داشته باشد نه اینکه درمتن به دنبال جمله ای صرف حمله کاوش کنید. به بسیجی وآرمان بسیجیان ورسالت بسیج بخصوص دردوره هشت ساله جنگ ودفاع مقدس توجه عمیقی بنمایید واگرسن تان اقتضا نمیکند وزمان جنگ رادرک نکرده اید به نشریات وگزارشات زمان جنگ وخاطرات بسیجیان ،البته بسیجیان زمان جنگ !توجه بفرمایید که چگونه تمام افرادبسیج درآن زمان چونان یک روح درقالب چند پیکر حرکت میکردند،می اندیشیدند ،عبادت میکردند،باهم میخندیدند ،باهم گریه ودعامیکردند وبه جای یکدیگر حتی میمردند،نه خبری ازتخریب شخصیت بود ونه خودخواهی معنا داشت .کسی که نام بسیجی راباخود یدک میکشد بایداز خودخواهی ،تمامیت خواهی وجزم اندیشی بپرهیزد. عزیزان انقلاب ما سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید یعنی ۳۶ سال پیش واکنون براساس تعریف جامعه شناسان دوران تثبیت انقلاب است وبرای پیشبرد وپیشرفت آرمانهای متعالی انقلاب ۵۷ نیاربه همدلی وهمفکری داریم .خودخواهای وتمامیت خواهی ومصادره کردن شخصیت ها وآمال سالهای انقلاب جزبه بیراهه کشیدن سودی ندارد. بررفت وآمد یزرگانی ازطیف اصلاحات خرده گرفته ایدواینکه مگرایراد دارد که مورد نقد قرارگیرند ؟درجواب این سوال توجه تان را فقط به یکی ازشعارهای دوران طلایی اصلاحات جلب میکنم (زنده بادمخالف من)واین رانیک میدانیدکه تقریبا تمام جلسات اصلاحات با برخوردهای فیزیکی ودادفریادمخالفان گفتگوی مسالمت آمیزقرارگرفته است .گرچه امیدوارشده ایم که کم کم دارید مخالفت قلمی را جایگزین مخالفت قدمی میکنید. درپایان توجه تان را به این نکته معطوف دارم که نقد های منصفانه اصلاح طلبان به خاطرمشی اصلاح طلبی شان شامل همه برنامه ها ،نظریات واشخاص برابرقانون خواهدبود وتعامل وتسامح دررفتاربه روشنی مشهود است ودراین گذر نزدیک ترین دوستان وهمفکرنیز ازاین نقدها بهره مندخواهند شد و حتی استقبال نیزمیکنند چنانکه درهمین مصاحبه نیزدیدید وازجانب استاندارنیراعتراض وپاسخی داده نشد واتفاقا یکی ازمهمترین دلایل مقبولیت حداکثری واستقبال مردمی همین نقدپذیری است، ضمن اینکه اختلافات ونقدهای درون جریانی اصلاحات درجهت تقویت همیدگرمیباشد وربطی به شماها ندارد که بخواهید آب راگل آلودکرده وماهی خودرا صیدکنید ، یک اصلاح طلب درهرموقیتی اصلاح طلب خواهدبود وهرگز انشقاقی بوجودنخواهدآمد. پس اطمینان داشته باشید که ازاین تقسیم بندی ها به زعم خود درمورداصلاحات وعنوان کردن اصلاح طلب معتدل وغیره طرفی نخواهید بست .

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • شهروند می‌گه:

    چقدر زیبا نوشتی آقای شایسته واقعا قشنگ بود.با این مدیریتی که در کشور بخصوص استان ما وجود داره انقلاب عزیز در دوران تخریب بسر میبره نه تثبیت

  • بهلول می‌گه:

    پدرام شایسته:

    اوضاع سرگیجه آوری داریم. مفاسد و اختلاس ها یکی یکی برملا می شوند. رئیس دولت از معاونش اعلام برائت می کند. معاون متهم به فساد می گوید چوب رفاقت را می خورم. پول های ملت را رفاقتی می خورند و می برند، بعد خطیب نمازجمعه از مردم می خواهد به جای سه وعده، روزی یک وعده غذا بخورند… وای بر ما که می گوییم پیرو علی هستیم.

    امام علی هم خلیفه بود، امام بود. او هم عمامه به سر داشت و نماز جمعه می خواند. تریبون داشت و با مردم سخن می گفت، اما نمی گفت روزی یک وعده غذا بخورید. می گفت من با دو جامه کرباس و دو قرص نان سر می کنم اما شما نمی توانید مانند من باشید، ولی با تلاش و پرهیزکاری یاری ام کنید. حالا حامی دیرینه مفسدان و غارتگران بیت المال، لباس پیغمبر به تن کرده و کلام علی را ۱۸۰ درجه برعکس کرده و می گوید مردم! روزی یک وعده غذا بخورید تا توهم اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری عملی شود. وای بر ما که از علی دم می زنیم.

    روزگار پر تناقضی داریم. نماینده مجلس می پرسد چرا کسی از آنچه رحیمی فاش کرده، نمی پرسد. رحیمی لو داده که کسانی در قوای مقننه و قضاییه به مهندسی انتخابات پرداخته اند. معاون اول نظام فاش کرده که پرداخت های انتخاباتی را به درخواست مسئولان بلندپایه نظام انجام داده و مجرم کذایی را هم کسانی از دستگاه قضایی و مجلس به او معرفی کرده اند. نماینده دیگر مجلس می گوید در تلاش است تا نظر لاریجانی ها را برای اعلام اسامی ۱۷۰ نماینده جلب کند. باید دو برادر صاحب قدرت تایید بدهند تا اقدام مجرمانه فریبکارانی که صندلی های نمایندگی ملت را اشغال کرده اند، پیگیری شود. دو برادر دیگر لاریجانی ها اما همچنان مصون از پیگرد هستند. اتهام زمین خواری و رشوه گیری آنها را همه می دانند و کسی پیگیری نمی کند. وای بر کسانی که علی را نمی شناسند و لاف پیروی از او می زنند.

    امام علی وقتی مطمئن شد که یکی از عواملش (ابن هرمه) به بیت المال خیانت کرده، دستور داد که از کار برکنار و زندانی اش کنند، به مردم معرفی اش کنند، آبرویش را بریزند و به دیگر همتایانش اعلام کنند که سزای خیانت به مردم چنین است. امام وقتی شنید که کارگزارش (عثمان بن حنیف) سر سفره پر آب و رنگ ثروتمندان بصره حاضر شده، آبروی او را در تاریخ برد و از خوش خوراکی در زمانه ای که فقرا گرسنه اند، برحذرش داشت. اما حتی به او هم نگفت که تو کمتر بخور، تنها گفت ملاحظه مردم را بکن، و فقط در مورد خودش گفت که من کمتر می خورم و می پوشم و باید چنین باشم، و باز گفت که شما نمی توانید مثل من باشید و … وای بر ما که از مرام علی بویی نبرده ایم و مدعی حکومت و ولایت علوی هستیم.

    در زمانه عجیبی به سر می بریم. از مبارزه با فساد می گوییم و آن را بازیچه قدرت طلبی های سیاسی خود می کنیم. از مردم می گوییم و آنها را ملعبه دست ارباب قدرت می خواهیم. رای ها به حرام، پول ها به حرام، دزدی و اختلاس آزاد، امر به معروف ممنوع، سنگ ها بسته و سگ ها رها شده، دلسوزان در زندان و دزدان در خیابان… کاش ذره ای، فقط ذره ای راه و روش علوی را فهمیده بودیم که اگر چنین بود، اینگونه به نام نمازجمعه توهین به خلق خدا تحمیل نمی کردند.

  • مخاطب می‌گه:

    اولا خود ایشون اهل پذیرش نقد نیست و معمولا ….. ثانیان تلاش دارد اگر خود اصلاح طلب نباشد اصلاح طلبی نیست ثالثا بنده با طایفه گرایی مخالفم ولی همین آفا بعد از اینکه دید مردم بویراحمد گرمسیر با ظرفیت مناسب دینی و علمی در حال شکل گیری بر روی یک محورر معتقد و منطقی است و با مسالمت و دوستی در کنار ایلات بهمئی طیبی دشمن زیاری چرامی و …. زندگی می کردند بصورت نا محسوس علیه آنها بر خاست تا نامی از هم بستگی در معادلات سیاسی نداشته باشد بهتره در نوشتن کمی تامل کنید میدانداری شما به عیر از آسیب چیزی در پی ندارد. اگر باور نمی کنید کمی به صحبت های خانم ها سرکوچه این سیاسیون توجه کنید تا متوجه حساسیت های درونی باشید

  • کارمند استانداری می‌گه:

    زیبا بود و دندان شکن

  • مرحم می‌گه:

    واقعیت جامعه رو گفتن و به بسیج گفته شده که فراجناحی باشه

200x208
200x208