تاریخ درج خبر : 1394/04/08
کد خبر : ۵۱۲۲۴۹
+ تغییر اندازه نوشته -
مدیر بیمه پارسیان استان:

رشد صنعت بیمه ایران در 15 سال اخیر دوبرابر شده است

مدیر بیمه پارسیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 15 سال اخیر ضریب نفوذ بیمه در ایران تقریبا دو برابر شده است که نشان از پیشرفت این صنعت در کشور دارد.

محسن یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: بیمه به عنوان یکی از اجزای بازار مالی نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی یک کشور بر عهده دارد و از آنجا که صنعت بیمه ضریب اطمینان را در فعالیتهای اقتصادی بالا می برد و ضمن اینکه منجر به تسهیل کسب و کار اقتصادی شده باعث بالارفتن بنیه اقتصادی کشور نیز می شود.

yosefi

وی ادامه داد: اهمیت این صنعت در حوزه اقتصادی در حالی است که در کشور ما بیمه هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و با میانگین جهانی فاصلیه زیادی داریم.

یوسفی بیان داشت: در این زمینه اگر ضریب نفوذ بیمه را به عنوان اصلی ترین شاخص در حوزه عملکرد صنعت بیمه در نظر بگیریم این اختلاف بیشتر به چشم می آید.

مدیر بیمه پارسیان استان با اشاره به آمارهای مربوط به شاخص ضریب نفوذ بیمه در ایران اظهار داشت: نرخ متوسط ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به متوسط جهان بسیار پایین تر است و در حال حاضر متوسط این شاخص بیمه در دنیا 5/6 درصد است که این نرخ برای بیمه های زندگی به 69/3 و برای بیمه های غیرزندگی به 81/2 درصد می رسد.

یوسفی فزود: این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در ایران بر اساس تخمینهای جهانی به 08/1 درصد می رسد.

این فعال صنعت بیمه با اشاره به اینکه هم اکنون رتبه جهانی ایران در این شاخص 44 و در خاورمیانه 5 است گفت: یکی از دلایل چنین رتبه ای در بازار جهانی واردنشدن بیمه در حوزه های مختلف در بخش تولید و صنعت است.

یوسفی با بیان اینکه معتقدم بیمه به اکثر حوزه هایی که توانایی داشته وارد شده ولی گسترش قابل قبولی نداشته است خاظرنشان کرد: مثلا در حوزه بیمه های زندگی جای فعالیت بیشتری برای شبکه های فروش بیمه وجود دارد و قابلیت گسترش در این زمینه زیاد است.

این فعال اقتصادی صنعت بیمه بیان داشت: در حوزه صنعت شرکتهای بیمه ای و از جمله بیمه پارسیان با طراحی های مختلف در زمینه تولید، فضا را برای رونق بخشیدن به تولید و صنعت مهیا کرده است که به دلایلی که در این حوزه نیز گسترش قابل قبولی رخ نداده است.

وی عدم شناخت صاحبان مشاغل از بیمه و کارکرد آن را از دلایل عدم گسترش این صنعت دانست و تصریح کرد: وجود دغدغه های جدی در حوزه تولید که باعث کمرنگ شدن حوزه فعالیت بیمه ای در نظر تولیدکنندگان شده است نیز یکی دیگر از دلایل عدم گسترش بیمه است.

مدیر بیمه پارسیان استان به مشکلات شبکه فروش بیمه و تعیین نشدن درست جامعه هدف و عدم تسلط کامل شبکه فروش بر اطلاعات بروز بیمه ای اشاره و بیان داشت: البته در 15 سال اخیر ضریب نفوذ بیمه ای در ایران تقریبا دو برابر شده است که نشان از پیشرفت این صنعت در کشور دارد.

وی به علل عدم توفیق بیمه در ایران نسبت به شاخص های جهانی اشاره و عنوان کرد:  از آنجا که در حال حاضر بسیاری از خانواده های کشور برای تامین نیازهای ابتدایی خود دچار مشکل هستند پس نمی توان انتظار داشت که بیمه را به عنوان اولویت خود قرار دهند.

یوسفی به لزوم گسترش فرهنگ بیمه ای در ایران اشاره کرد و اذعان داشت: اگر همزمان با بهبود روابط اقتصادی، فرهنگ سازی لازم در مورد مزایای بیمه نیز انجام شود بیمه از حوزه کالای لوکس خارج شده و کم کم جای خود را بین سبد کالای خانوار باز می کند.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • باهوش می‌گه:

    سلام. اینکه ضریب نفوذ 1.8 است . احتمالا اشتباه تایپی شده. اقای یوسفی واقعا درست میفرمایید مردم از کارکردهای بیمه شناختی ندارند و احتمالا همین موضوع باعث عدم رشد این صنعت در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد شده.

  • هم شهری می‌گه:

    احسن بر تحلیل جالب از وضعیت بیمه ای کشور و منطقه

200x208
200x208