تاریخ درج خبر : 1394/06/18
کد خبر : ۵۱۷۱۵۹
+ تغییر اندازه نوشته -

بازدید زارعی و استاندار از عملیات اجرایی راه‌آهن اقلید – یاسوج/ تصاویر

20150909013203 (3)

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس به همراه استاندار و معاون عمرانی و جمعی از مسئولان استانی از عملیات اجرایی راه آهن اقلید به یاسوج بازدید کردند.

به گزارش سایت استان، این بازدید از فاز اول این پروژه مهم در اقلید و در محل کارگاه پروژه زیرسازی قطعه نخست طرح اتصال راه آهن یاسوج به شبکه ریلی انجام شد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور نیز در این بازدید مسئولان استانی را همراهی کرد.

عباس خطیبی مدیرکل ساخت وتوسعه وراه آهن منطقه یک کشور به چندسئوال خبرنگار سایت استان جواب داد.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به کوهستانی و پرهزینه بودن راه آهن اقلید به یاسوج  این پروژه ریلی توجیه دارد، گفت: به صرف اینکه این منطقه کوهستانی است دلیلی بر این نیست راه آهن نبایدازآنجا بگذرد، شما کل کشور را نگاه کنید. درآذربایجان، در غرب کشور، جنوب غرب کشور مناطق کوهستانی شدیدی داشتیم که کاملا ساخت راه آهن در آنجا توجیه پذیر بوده مانند راه آهن قزوین به رشت از مناطق کوهستانی البرز عبور می‌کند و این خط جزء راه آهن بسیارخوب کشور هست، در هر صورت آنچه مسلم اینکه درپیوست قانون ردیف برای هر طرح ریلی پیش بینی می شود، این ردیف برگرفته از مطالعات پروژه حملی، اقتصادی و قبل از این، مجوزهای ماده 215 اخذ می شود. سازمان مدیریت و برنامه بودجه و وزارتخانه راه وشهرسازی موافقت می کند و در قانون بودجه لحاظ می شود. وقتی یک طرحی درقانون بودجه آمد طبیعتا این مراحل امکان سنجی را طی کرده است.

خطیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر توجیه اقتصادی داشتن این پروژه گفت:  نه تنها طرح های ریلی بلکه تمام پروژه های عمرانی در قانون باید مجوز ماده 215 سازمان مدیریت برنامه بودجه را اخذکرده باشد.کمیسیون ماده 215 بر اساس مطالعات، مجوز قانونی شدن احداث یک طرح را صادر می‌کند. نه این طرح بلکه هر طرحی طبق قانون شکل بگیرد عملا براساس یک اطلاعات عملی است و مجوزهای لازم را هم اخذکرده و اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد در قانون بودجه نمیاد.

گزارش و عکس: مسعود آرام

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • م می‌گه:

    این پروژه اگر اجرا شود قطعا برای استان مزیت های خواهد داشت . مشکل همین اگرهاست که سالهای سال است که منطقه را عقب نگهداشته است. چرا در اولویت بندی طرح های توسعه درست عمل نمی شود . براستی با احداث این خط آهن کدامین مشکلات حل نشده منطقه حل می شود. آیا بهتر نیست در جهت خروج استان از بن بست ارتباطی بیشتر تلاش شود. آیا رسیدگی به عمران شهری شهر یاسوج که بعنوان پایتخت طبیعت ایران نام گذاری شده نمیتواند جزو اولویت ها باشد . آیا ساخت پل و زیر گذر و بیمارستان از خط آهن که زیر ساخت هایش آماده نیست واجب تر نمیباشند . آیا بسط و توسعه باند فرودگاه نمبتواند بعنوان یک ضرورت اولویت دار تر از خط آهن مطرح باشد.

200x208
200x208