تاریخ درج خبر : 1394/08/01
کد خبر : ۵۲۱۲۴۶
+ تغییر اندازه نوشته -

رپرتاژ آگهی نشریه تاجگردون برای محمد بهرامی/ انتقاد از جریان اصلاح طلب

شماره ششم هفته نامه استانی توازن با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی غلامرضا تاج گردون منتشر شد.

به گزارش بویر نیوز، در این شماره هفته نامه توازن گفتگویی با محمد بهرامی منتشر شده است که بهرامی از بزرگان جریان اصلاح طلبی بخاطر عدم پذیرش اصلاح طلبی وی، بشدت انتقاد کرده است و آنان را مغرض، سودجو و منفعت طلب خطاب کرده است.

در این مصاحبه که به موضوعات مختلفی پرداخته شده است، بهرامی با تمجید از عملکرد تاج گردون درباره عملکرد خادمی و زارعی هم اظهارنظر کرده است و پیرامون سوابق مورد بحث سیاسی خود، دلایل کاندیداتوری در انتخابات مجلس، تیم مدیریتی استان، بنیاد امید ایرانیان و موارد دیگری به تشریح دیدگاههای خود پرداخته است.

این هفته نامه که در شهرستان گچساران توزیع می شود با عکس مورد علاقه بهرامی چاپ شده است و علاوه بر شمارگان رسمی آن، تعداد ۱۰۰۰ نسخه به سفارش بهرامی برای شهر یاسوج چاپ شده و همچنین از سایت هفته نامه توازن نیز قابل خریداری است.

مشروح مصاحبه محمد بهرامی به نقل از هفته نامه توزان در ادامه آمده است:

یک بیوگرافی کوتاه از وی بگوییم می توان به عضویت وی در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، شهردار سابق شهر یاسوج، مدیرعامل اسبق باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج اشاره داشت. محمد بهرامی سیف آباد، دانشجوی سال آخر دوره ی دکتری در رشته ی مدیریت صنعتی است و در حال حاضر نیز در مراحل پایانی این دوره، مشغول نگارش رساله ی دکتری اش می باشد. در ادامه گفت وگوهای هفته نامه توازن با شخصیت های مطرح استان، ساعتی را با وی به گپ و گفت نشستیم و وی به سؤالات این چنین پاسخ می دهد:

فعالیت های سیاسی خود را از چه زمانی شروع کردید؟

به صورت جدی از سال ۷۴ یعنی حدود بیست سال پیش؛ اما درواقع علاقه ی خاص و شخصی ام درزمینه ی ورزش بود و در فعالیت های ورزشی به عنوان فوتبالیست حضور داشتم. ورزش چیزهایی دارد که در صورت تعمیم آن به سیاست نتایج خوبی در پی خواهد داشت. ازجمله ارتقا روحیه جوانمردی و پهلوانی که می توان از آن ها در پیوند بااخلاق در سیاست استفاده کرد و این مورد درواقع باعث تزکیه نفس در هر سیاستمداری خواهد بود که در این دو حوزه فعالیت داشته است. چه ورزشکار سیاستمدار و چه سیاستمدارِ ورزشکار.

علی رغم اینکه شما در مصاحبه هایی که با رسانه ها داشته اید، جوهره فکری خود را اصلاح طلبی معرفی کردید اما عده ای از دوستان صاحب اندیشه در این جریان شما را از نیروهای فکری این طیف نمی دانند، دلیل چه می تواند باشد؟

اصلاحات را نباید به یک حزب یا گروهی خاص که روابطی بر اساس منافع شخصی و گروهکی برای خود و اطرافیان خود قائل اند محدود کرد. اینگونه نیست که افرادی با ماهیت روشن و مشخص و شناسنامه دار این حرف ها را بزنند، بلکه افرادی مغرض، سودجو و منفعت طلب هستند. اصلاحات امری ذاتی است که از فرد آغاز و به بهبود امور مردم در جامعه ختم می شود.

اصلاحات خواست و اراده مردم و کارگزاران آن ها در مسیر تعالی و توسعه است و در شرایط کنونی تبلور تغییر از مسیر و گذرگاه قانون است. چه در نگرش و چه در رفتارها. همچنین تعامل سازنده و عمل گرایی بر پایه ی تعقل و تدبیر، می بایستی پایه ی تفکر و انتظارما از گفتمان اصلاحات باشد. ازاین رو بنده هم در نگرش، هم در عمل، در مناصب و جایگاه هایی که فرصت خدمت به مردم را داشته ام، این گونه عمل کرده ام و غایت اصلاح طلبی را توجه و احترام به تفکر و خواست مردم می دانم. ضمن اینکه پرهیز از افراط و تفریط را چه از لحاظ دینی (که در دین ما بر آن تأکید شده) چه به لحاظ اخلاقی و انسانی، لازم و ملزوم هر کاری و در اینجا فعل سیاسی می دانم و همواره به آن مقید بوده، آن را به کار گرفته و می گیرم. مرزبندی مردم و قضاوت اشخاص هرگز کاری پسندیده نیست.

این حرف ها نظر افرادی مغرض و حسود است که وجود و حضور بنده و امثال بنده را در تقابل با منافع و سعی دارند تا هرچه ً مطامع شخصی خود می دانند و طبیعتا میراث خود می دانند، ً بیشتر دایره ی اصلاح طلبی را که ظاهرا تنگ و تنگ تر کرده تا به اهداف خاص خودشان برسند. ناگفته نماند این سناریوسازی ها برای مردم آگاه ما رو شده اند و دیگر مخاطبی ندارند. عملکردهای هر فردی مشخص است و کسانی که چنین ادعایی دارند بیایند و کارنامه شان را ارائه و با بنده و سایرین مقایسه کنند. قضاوت در مورد تعلق فکری اشخاص مردم انجام می دهند. پیشنهاد می کنم با افرادی که ًرا نهایتا این حرف ها را می زنند مصاحبه کنید تا متوجه شوید که هیچ ادله منطقی ای ندارند. ریشه ی چنین رفتارهایی تنها وحشت و خودخواهی است.

بهرامی

ظاهرا کارنامه و عملکرد شما را در فعالیت های سیاسی شفاف نمی دانند و برای آن دلیل هایی هم دارند، مثل ، عضویت در ستاد ۸۴عضویت در ستاد قالیباف در سال و مسئولیت ستاد مالی هدایت خواه ۸۸ احمدی نژاد در سال در انتخابات مجلس هفتم و مجلس هشتم. آیا این ادله، صحت دارد؟

خیر، به هیچ وجه صحت ندارند و طرح این مسائل نیز در ادامه ی همان سناریوسازی هایی است که در سؤال قبل عرض کردم و باز هم زائده تفکر مسموم همان افراد و امثال آن هاست. عرض کردم که اصلاحات یک پروژه نیست، اصلاحات فرایندی از ابتدا ۸۴است قائم به یک جریان اجتماعی قوی. بنده در سال عضو ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی بودم.

حکم مسئولیت بنده در ستاد آقای هاشمی را نیز خدمت شما می دهم تا برای پاسخ به این بداخلاقی ها منتشر کنید. هیچ گاه احمدی نژاد را قبول نداشته و تفکرات او را به صلاح مردم، کشور و نظام نمی دانم. سال۸۸ که بنده شهردار یاسوج بودم نه از لحاظ قانونی و نه اخلاقی و عرفی نمی توانستم در هیچ ستادی باشم یا کار سیاسی کنم.

حجم کار هم در شهرداری آن قدر ًزیاد بود که اصلا وقتی برای کار دیگری نداشتم. در ارتباط با انتخابات مجلس دوره ی هفتم اطلاع دارید، همان طور که حتما با آقای هدایت خواه به عنوان یک جریان ائتلافی در مجلس هفتم رأی دادیم ولی دوره هشتم کذب محض بود ضمن اینکه بنده در شهرداری به عنوان شهردار مشغول امورات شهر یاسوج بوده ام و در هیچ ستاد انتخاباتی حضور نداشتم و در سال ۹۲ هم همان طور که گفتم، مسئول ستاد دکتر عارف بودم و بعد از کناره گیری ایشان از آقای روحانی حمایت کردیم. ناگفته نماند همان کسانی که این شائبه ها را مطرح و به آن دامن می زنند، خود به خوبی این مسائل را می دانند اما متأسفانه بنا به دلایلی که خدمتتان عرض کردم، هیچ وقت دست از این سم پاشی ها برنمی دارند.

پس اگر صحت ندارد، دلیل این همه شایعه پراکنی و مخدوش کردن چهره سیاسی شما در بین اصلاح طلبان چه چیزی می تواند باشد؟

تکلیف این افراد بین مردم مشخص است. شوربخت اند ، حسادت، ترسِ از استقبال مردم از بنده و ترس از قرار گرفتن خودشان در حاشیه ، انحصارطلبی و تمامیت خواهی و… بداخلاقی هایی هستند که این روزها میان ضعیف النفس های سیاسی، سکه ای رایج اند و مردم هم آگاهانه و بینش مند، به آن ها بهایی نداده و نمی دهند. شک نکنید این افراد در فرصت های گذشته و پیش روی استان نیز همواره نیازها و اهداف شخصی خود را بر صلاح و مصلحت جریان سیاسی و حتی مردم، ترجیح داده و می دهند. در جهان بینی مسقف و تنگ نظرانه ی این افراد: هر که با ما نیست، بر ماست!

چه برنامه ای برای انتخابات مجلس دهم دارید؟ آیا از طرف حزب و جریان خاصی به صورت رسمی به صحنه می آیید؟ آیا با جریان خاصی در این زمینه همفکری و رایزنی داشته اید؟

اعتقاد دارم برنامه های هر شخص یا جریانی باید با توجه به شرایط و بستر زمانی و همچنین نیازهای مردم تنظیم و تعریف شود. قطعا در صورتی که وارد صحنه انتخابات شوم بنا بر اراده و نیاز مردم و از جانب جریان اصلاحات خواهد بود.

بنده همواره با مردم در ارتباط هستم و جلسات زیادی را بر حسب وظیفه ی اجتماعی ام خدمت مردم بوده ام. همیشه سعی کرده ام تا برنامه ها و تصمیم هایم متناسب با خواست مردم باشد. تا الآن که خروجی خاصی از جانب جریان مطبوع ما مشخص نشده ولی قطعا در صورتی که به جمع بندی نهایی برسیم، مردم از نتایج آن به صورت رسمی مطلع خواهند شد.

مطمئنا با دوستان هم فکر به نتیجه ای واحد و مطلوب خواهیم رسید و از این حیث خاطر مردم آسوده باشد. سیاست کلی جبهه اصلاحات در کشور و به تبع آن استان ما هم حضور حداکثری و نهایتا شرکت چهره های مردمی و تأثیرگذار است. ازآنجایی که انتخابات در کشور و به خصوص منطقه ی ما تابع پارامترهای خاصی است، قدری برای صحبت دراین باره زود و پیش بینی در این زمینه دشوار است.

چنانچه شورای هماهنگی اصلاحات در استان کاندیدایی غیر از حضرت عالی را به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات در حوزه بویراحمد و دنا معرفی کند، آیا حاضرید این تصمیم را بپذیرید و از انتخابات کناره کیری کنید؟ واضح تر این که آیا شورای هماهنگی اصلاحات را به عنوان مرجع تصمیم گیر برای اصلاح طلبان استان به رسمیت می شناسید؟

قطعا تصمیماتی که نتیجه خروجی خردِ جمعی و در قالب کار شورایی و مشورتی باشند، درصد خطای بسیار کمتری نسبت به تصمیمات فردی خواهند داشت و از این منظر ماهیت وجود چنین شوراهایی هم پسندیده و هم لازم است. چیزی که باید در این ارتباط حتما به آن توجه داشت، وجود ساختارهای منطقی و مدونی است که طبق آن قرار است تصمیماتی خرد و کلان اتخاذ می شوند.

اگر ساختارها به درستی و عقلانی تعریف شده و سازوکارها و ملاک های انتخاب روشن و دقیق باشند، هم بنده و هم دیگر دوستان از تصمیم های شورایی استقبال می کنیم. علاوه بر وجاهت و صراحت این معیارها، نکته ای که از همه ی عوامل ضروری و مهم تراست و یقینا، در هر مکانیسمی به آن توجه خواهد شد، نظرات مردم و افکار عمومی است. همه ما باید همراه و در راستای افکار عمومی باشیم. در غیر این صورت مردم خیلی خوب می فهمند و ثواب را از ناصواب جدا خواهند کرد.

چه چیزی باعث شد که کاندیدای نمایندگی مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بشوید؟

این مسئله برمی گردد به انتهای دوران مسئولیت بنده در شهرداری یاسوج. حجم عظیم عملیات عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و ورزشی و… باعث شد که سال آخر خدمتم در شهرداری از جانب دوستان و مردم تحت فشار زیادی برای آمدن به این عرصه قرار بگیرم.

ضمن اینکه این توان و ظرفیت را چه به لحاظ تخصص و دانش و چه به لحاظ تجربه مدیریتی در خودم احساس می کردم. همچنین استان ما هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر نعمت های خدادادی موقعیت ممتازی در کشور دارد که مهم ترین آن ها نیز عبارت اند از: طبیعت بکر و زیبا، نفت و گاز، آب فراوان، معادن و نیروی انسانی مستعد و قابل و به طورکلی منابع طبیعی و… که متأسفانه علیرغم وجود این پتانسیل های عظیم تاکنون به هر دلیل از آن ها استفاده ی با توجه ویژه به بخش صنعت ازجمله ًمؤثری نشده است. مثلا توریسم، انرژی و معادن، می توان زمینه ی سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و حل معضل اشتغال که الآن مهم ترین مشکل جوانان تحصیل کرده ی ماست را به راحتی فراهم کنیم. برای استان ما که از ذخیره ی منابع خام و اولیه ی فراوانی برخوردار است، باید بر تولید و فرایندهای آن متمرکز شد و این همان مسیری است که کشورهای پیشرفته دنیا سال هاست طی کرده اند و در مدت زمان کوتاهی به نتایج مطلوبی رسیده اند.

در کنار آن نیز می توان با استقرار و احداث صنایع تبدیلی به نتایج ژرفی رسید. اتفاقا موضوع رساله دکتری من نیز بر پایه ی رشد و توسعه است و در آنجا به صورت مفصل و به شکلی جزئی تر و کاربردی تر به این موضوع پرداخته ام؛ اما همین قدر عرض کنم که استان ما این قابلیت را دارد و با تعامل و مدیریت صحیح و دلسوزی و همدلی مردم و مسئولین می توان قید محرومیت را برای همیشه از ابتدای نام این استان حذف کرد. فقط باید خواست و مجدانه یا علی گفت و تلاش کرد. بنا بر جمیع مسائل و دلایلی که خدمتتان عرض کردم، به این جمع بندی رسیدیم که در صورت حضور در این صحنه، می توانم خادم خوبی برای مردمم باشم.

برخی معتقدند که بهرامی برای شکستن آرای رقیب به میدان می آید و شانس پیروزی چندانی ندارد، آیا واقعا این گونه است؟

مطرح کردن چنین مسائلی جز بداخلاقی سیاسی چیزی نیست. متأسفانه بعضی ها به هر قیمتی می خواهند رقابت کنند و این درست نیست. دلیل حضور بنده در دوره ی قبل فقط و فقط عملکردم بوده و خواست مردم. هیچ جریانی سیاسی یا قوم و قبیله ای در این حضور نقش نداشتند؛ اما اگر منظور شما دخالت گروه رقیب درآمدن و یا نیامدن بنده است باید عرض کنم که مشخصا چنین چیزی صحت ندارد چون موضع بنده کاملا است و آراء بنده در دور قبل این را به خوبی نشان می دهد. در حال حاضر نیز با مراجعه به افکار عمومی شاهد خواهید بود که از شرایط بسیار خوبی میان مردم برخوردار هستم.

برگردیم به عقب، زمانی که تازه بر صندلی شهرداری تکیه دادید آیا آن زمان هدف ورود به انتخابات را داشتید یا اینکه گذشت زمان و عملکردی که در شهرداری داشتید شما را قانع به حضور در عرصه کرد؟

در ابتدا خیر. چراکه به لحاظ شرایط سنی و جوانی چنان تجربه ای را نداشتم که بخواهم به این موضوع توجهی داشته باشم. حتی تا سال آخر مسئولیتم نیز چنین قصدی نداشتم؛ اما اواخر دوران شهرداری ام با توجه به عملکرد قابل قبول از طرف عرض کردم قانع به حضور شدم. این ًمردم و دلایلی که قبلا زمزمه ها با توجه به عملکرد و کارایی که بروز دادم بین مردم ایجاد شد. ضمن اینکه بنده فرصت شکوفا شدن در فرصت های پیش رو را دارم و این امید را داشته که برای استان مفید باشم.

از شکست در انتخابات گذشته چه درسی گرفتید؟

فوق العاده درس های بزرگی گرفتم. خیلی چیزها یاد گرفته و تجربیات ارزشمندی کسب کردم. رفتار و عملکردها را به جزئی ترین و کیفی ترین شکل ممکن دیدم. معضلات و مشکلات را لمس کردم. با زیر و زبر سیاست آشنا شدم. با پیچ وخم های کار آشنا شدم. مهربانی ها و کم لطفی ها را حس کردم. از زشتی ها متأثر و از زیبایی ها خشنود شدم.

در مجموع می توانم بگویم در این تنورهاست که می شود پختگی ها را آموخت. در هر صورت زندگی هم این است و همواره جاری است. باید از شکست ها پل هایی محکم ساخت برای پیروزی؛ و پیروزی واقعی برای شخص من، یعنی خوشحالی و رضایت مردم؛ و چیزی را جز این، برای خودم پیروزی نمی دانم.

چه برنامه هایی دارید که در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ پیروزمیدان شوید؟

استفاده از همین درس های بزرگ و تجربیات انسان ساز. این را هم اضافه کنم که همیشه در زندگی در ابعاد مختلف دارای استراتژی هستم و برنامه های جامعی در ارتباط با رشد و توسعه ی استان دارم که در اینجا مجال پرداختن به آن ها نیست.

پیش بینی تان از نحوه تائید صلاحیت های شورای نگهبان در این دوره چیست؟ فکر می کنید که در این زمینه شخص شما مشکلی نخواهید داشت؟

بدیهی است که طبق قانون بحث تأیید صلاحیت ها در انتخابات مربوط به مراجع ذیصلاح است؛ اما با توجه به چارچوبی که قانون برای این فرآیند تعیین کرده است، بنده هیچ مشکلی برای تأیید صلاحیت ندارم. چنانچه دور قبل که صلاحیت بنده بعد از استعفا از شهرداری رسیدگی شد، بدون مشکل خاصی تائید صلاحیت شدم. از آن موقع هم مشغول ادامه تحصیل و کارهای پژوهشی و علمی بوده و سمت و مسئولیتی هم نداشته ام. مانع و مشکلی برای تأیید صلاحیت بنده وجود ندارد. البته باز هم نظر نهایی با شورای نگهبان است، ضمن آنکه سابقه ی تأیید صلاحیت در دور گذشته را نیز دارم.

به نظر شما تعامل مجمع نمایندگان در این دور چگونه بوده است؟

به نظر تعامل خوبی داشته اند. یکی از عواملی که در شرایط فعلی به شدت در استان ما نیاز است، همین تعامل و همکاری است که از مسئولان استانی و نمایندگان گرفته تا مردم و احزاب و… باید با تمام توان آن را بکار بگیرند تا استان ما را از وضع موجود به وضع مطلوب سوق دهد. برای دستیابی به این مهم چاره ای جز تشریک مساعی، همدلی و تعامل مثبت و سازنده وجود ندارد. ضمن اینکه کاری به خروجی این تعامل ندارم که بیشتر به کدام جهت بود ولی در هر صورت تعامل مثبت و عادلانه مفید خواهد بود.

کدام یک از نمایندگان فعلی استان موفق تر عمل کرده اند؟

این سؤال را مردم باید پاسخ دهند اما موقعیت فعلی دکتر تاجگردون در مجلس و حسن ارتباط ایشان با مجموعه ی دولت، شرایط ویژه و مغتنمی را برای استان ما فراهم کرده که باید این فرصت ها را غنیمت شمرد و نهایت استفاده ی بهینه را به نفع مردم و منطقه انجام داد.

عملکرد دکتر تاجگردون، نماینده فعلی مردم شهرستان های گچساران و باشت را چطور می بینید؟

عملکرد نمایندگان خصوصا در استان ما که محروم و از سایراستان ها به لحاظ توسعه عقب تر قرارگرفته ایم تا میزان زیادی متأثر از ارتباط نمایندگان با دولت و دولتمردان است. بر همین اساس باید مابین نیمه اول (دو سال اول) و نیمه ی دوم (دو سال دوم) دوران نمایندگی ایشان تفاوت هایی قائل شد. قطعا همه می دانند عملکرد آقای تاجگردون در نیمه ی دوم کارشان به دلیل ارتباط خوبی که با مجموعه دولت داشته و دارند قوی تر و ملموس تر بوده است.

سواد و تخصص و توانایی های وی از ایشان چهره ای ملی ساخته، کما اینکه ریاست بر یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین کمیسیون های مجلس،افتخاری است که نصیب یکی از هم استانی هایی ما شده و باعث افتخار است. باید این فرصت ها را غنیمت شمرد و باهم افزایی برای سربلندی این دیار گام برداشت.

آیا این شایستگی را دارد که بار دیگر مردم شهرستان های گچساران و باشت به ایشان اعتماد کنند؟

شایسته نمی بینم خودم را در مقام قضاوت از طرف مردم شریف و فهیم گچساران و باشت قرار دهم. اهالی جای جای این استان فرهیخته و آگاه اند و نمایندگان و مسئولین همواره باید قدردان این مردم و اعتماد آن ها باشند. قطعا اگر توان و عملکرد ایشان از جانب مردم بیدار این خطه قابل قبول ارزیابی شود اعتماد مجدد می کنند. باید منتظر تصمیم مردم ماند، چراکه حرف اول و آخر را مردم می زنند و باید به آن انتخاب احترام گذاشت. ضمن اینکه در حوزه اجرایی از نظر بنده دارای کارنامه قابل قبولی می باشد.

آیا نماینده محترم مردم شهرستان های بویراحمد و دنا انتظارات را برآورده کرده است؟ عملکرد ایشان را چطور می بینید؟

چون در انتخابات رقیب بوده ایم اجازه بفرمایید پاسخ ندهم. مردم عملکردها را می بینند و قضاوت می کنند. جواب این سؤال را از مردم بگیرید.

ترکیب مجمع نمایندگان استان در مجلس دهم را چطور می بینید؟ آیا اصلاح طلبان موفق می شوند در سه حوزه انتخابیه پیروز میدان رقابت باشند؟

انتخابات مجلس در استان ما همواره و از دیرباز حساسیت خاصی داشته و به شدت بر زندگی مردم ما مؤثر است. تا جایی که از حد یک کنش سیاسی فراتر رفته و یکی از دلایل آن می تواند ریشه در محرومیت عمیق استان ما داشته باشد. این مسئله تا آنجا پیش رفته که خوب یا بد، یکی از مهم ترین راه های برون رفت از شرایط غیر مطلوب فعلی را تنها از دریچه ی سیاست می پنداریم. نیاز به تغییر شرایط فعلی به شدت احساس می شود و این تغییر را نهایتا مردم رقم خواهند زد.

اصلاح طلبان با توجه به عملکردشان در حمایت از دکتر روحانی در انتخابات و اقبال عمومی همیشگی به جریان اصلاحات به حمدالله شرایط بسیار خوبی در سه حوزه استان دارند. انشا الله نتیجه ی این اتفاقات هم هرچه هست، به نفع مردم باشد.

به طورکلی پیش بینی حضرت عالی از نحوه آرایش سیاسی مجلس دهم چیست؟ آیا اصلاح طلبان موفق می شوند که اکثریت مجلس را در اختیار بگیرند؟

مطمئناً عملکرد مجلس فعلی و نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری اخیر به صورت توأمان بر روی آرایش و کیفیت مجلس آینده تأثیر زیادی دارد. اگر توجه کنید دولت آقای روحانی با مجلس فعلی مشکلات زیادی داشته و خواهد داشت. دولت برای به نتیجه رسیدن برنامه ها و سیاست های خود نیاز به همکاری و تعامل بیشتری با قوه ی مقننه دارد. به توجه به جمیع شرایط موجود فکر می کنم مجلس آینده ترکیبی ازاصلاح طلبان و اعتدالیون با اصولگرایان میانه رو با اکثریت اصلاح طلبان حامیان دولت خواهد داشت.

ضمناً با توجه به اینکه دکتر عارف در انتخابات گذشته از خود گذشتگی بزرگی انجام داد و اینکه اکنون به عنوان سر لیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس مطرح هستند،احتمال قریب به یقین ایشان رئیس مجلس آینده خواهند بود و انشا الله با تعامل با دکتر روحانی و تیم دولت و همچنین با رفع تحریم های ظالمانه ی غرب، سرعت کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشورعزیزمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. ضمنا ً، قطعاً جایگاهی که تندروها درمجلس فعلی دارند تحت تأثیر عملکردی که تاکنون داشته اند قرارگرفته و این جایگاه را از دست خواهند داد.

در رسانه ها افرادی مثل دکتر محمدرضا عارف، دکتر لاریجانی و حجت الاسلام ناطق نوری برای سر لیستی اصلاح طلبان در تهران مطرح می باشند، به نظر شما کدام یک شایستگی بیشتری برای سر لیستی اصلاح طلبان را دارند؟

در مورد آقای لاریجانی که بنده تاکنون چیزی در مورد سر لیستی ایشان برای جریان اصلاحات نشنیده ام، کما اینکه ایشان نماینده ی استان قم بوده اند و نه تهران. زمزمه هایی در مورد آقای ناطق نوری وجود دارد که از طرف یک طیف خاص بوده و نه خواست قاطبه ی جریان اصلاحات که انگار خود ایشان هم تمایلی نشان نداده اند. جدی ترین گزینه برای سر لیستی استان تهران آقای دکتر عارف هستند. البته ریاست موقت شورای اصلاحات هم چندی پیش به عهده ی ایشان گذاشته شده و به احتمال قریب به یقین، اجماع بر روی دکتر عارف است.

تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید در استان را چطور می بینید؟ آیا موفق عمل کرده اند؟

در رأس تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید در استان آقای دکتر خادمی انسان فرهیخته و مدیری بومی و دلسوز هستند. بیشتر اهل کار هستند تا حاشیه و این برای ایشان یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. با توجه به شرایط موجود عملکرد قابل قبولی داشته اند اما انتقاداتی نیز به مجموعه ی تیم اجرایی و مدیریتی استان وارد هست به که در جلسات خصوصی تر حتما عزیزان منتقل شده و خواهند شد.

عملکرد دولت دکتر روحانی را چطور می بینید؟ آیا به وعده هایش جامه عمل پوشانده است؟

برای بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید باید به شروع کار برگشته و ببینیم دولت آقای روحانی در چه شرایطی قوه ی اجرایی را در دست گرفتند. واقعیت این است که به دلیل ضعف ها و مشکلات انبارشده و عدیده ی دولت سابق، آن قدر شرایط نابسامانی بر کشور حاکم شده بود که همه می دانستند دولت یازدهم کار دشواری پیش رو خواهد داشت.

معتقدم می بایست در دو بعد داخلی و خارجی به تحلیل عملکرد حدود دوساله ی دولت آقای روحانی پرداخت. سیاست خارجی این دولت حول دو محور اصلی بوده: اول ایجاد ارتباطات گسترده با جهان و تنش زدایی در سطح بین المللی، دوم پرونده ی هسته ای. البته باید اذعان کرد اکثر فعالیت های فراملی دولت، متأثر از پرونده ی هسته ای کشورمان بوده و خواهد بود. دیدیم که تلاش های مجاهدانه ی تیم آقای روحانی و بالأخص دکتر ظریف و همکارانش در مذاکره با ابرقدرت های جهان ازجمله آمریکای مستکبر، با استفاده از دیپلماسی منطقی و با رعایت خطوط قرمز نظام ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب، چگونه باعث احقاق حقوق مسلم کشور ما تا اینجای کارشده است.

برداشتن تحریم های ظالمانه وناجوانمردانه ی غرب علیه کشور ما می تواند گامی محکم و استوار در ادامه راه پیشرفت کشور عزیزمان باشد؛ اما مهم ترین مسئله ی داخلی کشور، شرایط اقتصادی بوده که دولت در مهار تورم و قیمت ها با توجه به شیب تندی که وجود داشت در تعدیل کردن این شیب تند بسیار موفق بوده.

اگر در قسمتی هم توفیقی حاصل نشده تا حد زیادی به دلیل وجود تحریم ها بوده است که انشا الله دولت بتواند پس از برداشته شدن تحریم ها با عزمی راسخ تر در مسیر بهبود اقتصاد و نهایتاً معیشت مردم گام های اساسی بردارد. ضمناً نباید فراموش کرد که توجه به مسئله ی تولید و ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان بیکار ما در مقطع کنونی از اولویت خاصی برخوردار است. ضمن اینکه دولت باید به بازخوانی شعارها و وعده هایش نیز بپردازد و به قول هایش به مردم وفادار بماند. امیدواریم در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت هرچه زودتر به فتح قله های سرفرازی ایران اسلامی برسیم.

چندی پیش خبری در رسانه های گروهی مطرح شده بود مبنی بر تغییر استاندار استان و جایگزینی حضرت عالی به جای ایشان، این خبر چقدر صحت داشت؟ آیا صحبتی مبنی بر تغییر استاندار استان شده بود؟

بعد از انتخابات دور گذشته تا به امروز همواره پیشنهاد هایی برای گرفتن مسئولیت، چه در داخل و چه خارج از استان داشته ام؛ اما دراین باره مهم ترین مسئله را برای خودم، صلاح مردم دانسته و می دانم.

همیشه سعی کرده ام تصمیم هایم بر روی زندگی مردم تأثیرات مثبتی داشته باشند و بر همین اساس در هر سنگر و جایگاهی که احساس کنم بهترین و بیش ترین کارایی را برای مردم خواهم داشت، قطعا تمام توانم را در آن حوزه بکار خواهم گرفت. در مورد استانداری هم به این صورتی که مطرح شد نبود و شایسته نبود اینگونه به این مسئله دامن زده شود.

چند وقت پیش شایعه شده بود که شما انفصال از خدمت شده اید، آیا صحت دارد؟

این شایعات عمدتاً ناشی از ترس است و این حرف ها صحت ندارد. متأسفانه در استان ما باب شده جهت تخریب افراد به آن ها اینگونه برچسب های ناروا می زنند و شیطنت می کنند.

بر همین اساس مسائلی که مطرح نموده اند، ازجمله صدور حکم انفصال و زندان و اختلاس و دزدی و… برای من کذب محض بوده و با توجه به جایگاه بنده میان مردم، متأسفانه و تنها جهت تخریبم این مسائل عنوان می شود. خداوند در سوره ی آل عمران می فرماید: ” وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ “یعنی آن ها (دشمنان) مکر کردند و خدا هم پاسخ مکرشان را داد و خدا بهترین پاسخ دهندگان مکر است. هر گاه فرد یا گروهی در میدان رقابت یا در یک فرآیند رقابتی، خود را شکست خورده می بینند، اقدام به کارهای مذموم و شایعه سازی می کنند. مثلا اگر یک کارمندی از شهرداری جایی سهل انگاری کرده است، سریع آمدند و به دروغ مرا به این کارمند وصل کرده و شایعه ساخته اند که فلانی اختلاس کرده یا خلافی از او سرزده است. در پیشگاه خدا و مردم، اگر کسی توانست ایرادی پیدا کند یا در هر دادگاه صالحه ای اثبات کرد که بنده کوچک ترین تخلفی اعم از دزدی، اختلاس یا خیانت به بیت المال و… مرتکب شده ام، حاضرم مرا درملأعام اعدام کنند. البته شایعه سازان اندک اند و هرروز هم کمتر می شوند، اما مردم از همه چیز آگاهی دارند و فضاسازی و شایعه سازی دنبال بنده، نمی تواند کمبودها و ندانم کاری بعضی ها را جبران کند. گذشت زمان، دروغ بودن شایعات علیه من را اثبات می کند.

در هر حال مردم جواب شایعات و حرف های ناجوانمردانه را خواهند داد؛ اما گاهی این ها دست به شیطنت می زنند که مردم را تحت تأثیر قرار دهند. بایستی خوبی را برای همه بخواهید تا کائنات آن ها را به خودتان برگرداند. درواقع در دنیا همه چیز مانند یک پژواک عمل کرده و فراموش نکنیم که صدای این اعمال دیر یا زود به خودمان برمی گردند. این قانون طبیعت است.

هر کاری اگر غیر خدایی باشد قطعا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و باید بدانند که جای چاه کن نهایتا همان ته چاه است، در آینده و زمانی مناسب با ارائه مستندات با مردم صحبت خواهم کرد تا بدانند دست به چه اعمال شیطانی ای زده اند و موفق هم نشده اند. ضمناً منتظر اخبار شرم آور بعضی از همین تخریب گران که همه مردم آن ها را می شناسند هم باشید که چه خیانت هایی در حق مردم کرده اند. به نظر شما با وجود دستگاه های نظارتی و قوه ی قضاییه چه دلیلی برای این همه تخریب، افترا و توهین وجود دارد؟! مطرح نمودن چنین مسائلی از طرف بعضی هاست که با حضور احتمالی بنده در انتخابات آتی، احساس وحشت کرده اند. هدفی هم جز تشویش اذهان مردم و تخریب بنده ندارند که از این بابت هم چون برای رضای خدا و خدمت به مردم مسئولیت پذیرفتم، به خدا پناه برده و هیچ گونه نگرانی ندارم. چراکه نزد خدا و مردم، روسفیدم.

انتقادی که بر شما وارد است، این است که انتقادپذیر نیستید، نمونه بارز آن شکایت از یکی از جوانان بویراحمدی که از شما دریکی از رسانه ها انتقاد کرده بود و محکوم کردن ایشان در دادگاه و… برای این انتقاد (عدم انتقادپذیری) چه پاسخی دارید؟

کی و کجا دیده اید فردی را به خاطر انتقاد محکوم کنند؟ انتقاد سازنده اصلا یکی از مواردی است که با تمام وجود به آن معتقدم؛ اما در مورد این مسئله، بحث انتقاد نبود. فردی با دلایلی مشخص اقدام به توهین و بستن افترا و تهمت به بنده کرده بود که بنا بر حق قانونی ام، از کسی که به راحتی آن هم از طریق رسانه و در معرض عموم با آبرو و حیثیتم بازی کرده بود شکایت کردم.

البته وقتی به آن ها ثابت شد که تمام آن تهمت ها و افتراها بی اساس بوده و خودشان محکوم شدند، اخلاقا صلاح دیدم که رضایت بدهم و رضایت دادم. همه ی ما خصوصا رسانه ها که در پیشانی اطلاع رسانی به مردم قرار دارند باید بین انتقاد با توهین و تهمت تمایز قائل شوند. نباید به بهانه نقد و نقادی با آبروی مسئولین یا حتی مردم بازی کرد. رسانه ها هم به عنوان چشم ناظر جامعه باید به این اصل توجه داشته باشند که انتقاد کارکردی دوگانه دارد. اصحاب رسانه بایستی با جدیت به سمت انتقاد سازنده و مثبت بروند و نه انتقاد مخرب و منفی، چراکه نتایجی دوگانه در پی خواهند داشت و این امر میان نقد و تخریب و نیز تسلط ِ مرزِ صحیحِ مستلزم شناخت کافی بر این حوزه است.

به عنوان سؤال پایانی، همکاری شما با بنیاد امید ایرانیان به چه شکل است؟ آیا شما نماینده دفتر استانی این بنیاد در استان هستید؟

همین طور که اطلاع دارید در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بنده رئیس ستاد انتخاباتی دکتر عارف در منطقه بودم. سال بعد هم با انصراف دکتر عارف که منجر به پیروزی دکتر روحانی شد، با راه اندازی دفتر بنیاد امید ایرانیان تاکنون همکاری و ارتباط نزدیکی با این مجموعه و در رأس آن دکتر عارف داشته ام. چندی پیش به دلیل شیطنت و بداخلاقی یکی از سایت های محلی، پیرو این موضوع در رسانه های استان با ارائه اسناد مربوطه شفاف سازی از طرف بنده صورت گرفته است.

برای پاسخ مشخص به سؤال شما عرض کنم که دفتر این بنیاد در استان بر اساس ماده ۷ آیین نامه شعب استانی بنیاد امید ایرانیان کشور طی مصوبه هیات مدیره در تاریخ۱۰/۱۲/۱۳۹۳ مجوز خود را دریافت کرده و بنده نیز به عنوان رابط استانی این بنیاد از سوی مرکز معرفی شده و در این راستا خدمت شما و مردم هستم.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208