تاریخ درج خبر : 1394/09/22
کد خبر : ۵۲۶۵۰۹
+ تغییر اندازه نوشته -

رسانه های محلی ؛ مرزبانان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند

عليرضا سعيدآبادي

رسانه های محلی ؛ قدرت های نوظهور سیاسی ، نیروهای پیشتاز محلی و مرزبانان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.
علیرضا سعیدآبادی کارشناس ارشد روابط بین الملل با تاکید بر این که رسانه های مرکز و محلی دو بال پرواز رسانه در ایران هستند گفت:رسانه های محلی با وجود نزدیک ترین سطح تماس با مردم و اقوام ایرانی ، قدرت های نوظهور سیاسی هستند و نقش دیده بانی و صیانت از مرزهای فرهنگی،پیشتازی نیروهای محلی و حضور بی واسطه در ارتباطات میان فردی و گروهی را در تمامی نواحی و مناطق کشور به عهده دارند.
این فعال رسانه ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن کمپین مجلس مستقل آینده که در نواحی و مناطق مختلف ایران اسلامی فراگیر شده ، نتیجه آن را متعلق به خانواده رسانه دانسته و بر اهمیت همکاری تمامی هنرمندان رسانه در سراسر کشور برای تاثیرگذاری های بزرگ و نقش آفرینی های هرچه بیشتر در آینده تاکید کرده و افزود:نقش رسانه های مرکز معطوف به افکار عمومی ، نیروهای سیاسی و نهادهای تصمیم گیری در مرکز است.آنچه به همگرایی رسانه های مرکز و محلی در موضوعات متعدد و مشترک جامعه کمک شایان توجهی می کند فعالیت دفاتر محلی رسانه های مرکز و مسئله اقتصاد نوپای رسانه های محلی و بازتوزیع فرصت های مالی رسانه در مرکز و استان ها با شاخص های جامع الاطراف و نگاه حمایتی جدید است که بتواند منافع رسانه ای کشور را به خوبی تامین کند و اقتصاد رسانه های مرکز و محلی را تنظیم نماید.
وی با ذکر این که دو عامل تفویض اختیارات و تمرکززدایی در کشور ، رابطه سنتی مرکز-استان ها را بازتعریف می کند و به روزرسانی و بومی سازی نظام اداری ، پیش نیازهای ضروری این تغییر هستند افزود:الگوی حاکم بر روابط مردم و رسانه های محلی و مرجعیت این رسانه ها در نواحی و مناطق سراسر کشور نشان می دهد جنبه های نرم افزاری قدرت در استان ها ، رو به تصاعد است و ما با پدیده ای به نام محلی گرایی ایرانی اسلامی مواجه هستیم که برنامه ریزان کلان باید با توجه به آثار مثبت و همه جانبه ای که این رسانه ها در عرصه های مختلف محلی دارند برای آن ها یارانه و بسته های حمایتی و تشویقی مناسب در نظر بگیرند.
سعیدآبادی با توجه به به بایدها و نبایدهایی که از حوزه سیاست به خبرنگاران توصیه می شود ، امر به معروف و نهی از منکر را دو روی یک سکه دانسته و معتقد است:اغلب هنرمندان رسانه از وفادارترین نیروهای نظام ، انقلاب اسلامی و مردم هستند و فعالان سیاسی اغلب مشق سیاست را نزد این اساتید در برنامه های رسانه ای آغاز کرده اند و نادیده انگاری نقش محوری این آمران به معروف و ناهیان از منکر در عرصه های آگاهی بخشی به مردم ، مرجعیت فکری و سیاسی جامعه ، امیدوارسازی و آینده نگری مثبت و از همه مهم تر خوشبوسازی و تلطیف فضای عمومی به خاطر برخی بوهای بد منتشره از حوزه های فرهنگ ، سیاست و اقتصاد جفا به این عزیزان است و کمپین مجلس مستقل آینده در این روزها از پربرکت ترین ره آوردهای خانواده رسانه برای فعالان سیاسی است که در محاسبات راهبردی از این پس بحساب می آید.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطر نشان کرد:کمپین مجلس مستقل آینده ، نقطه عطفی برای تاریخ رسانه است که در این رویداد ، هنرمندان رسانه در رابطه استاد و شاگردی که با فعالان سیاسی دارند برای اولین بار پیش افتاده اند و شاگردان ، نقش سنتی خود را این بار از دست داده اند.نه استادان باید به خاطر این نتیجه مغرور شوند و نه فعالان سیاسی ناراحت شوند بلکه هر دو باید ، این نقش آفرینی راهبردی حوزه رسانه در عرصه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را به فال نیک بگیرند.
شایان ذکر است چند سال پیش فراخوان طرح خانه رسانه های محلی در ایران از سوی این فعال رسانه و تعدادی از مدیران رسانه های استانی بصورت آزمایشی و محدود در فضای رسانه انتشار یافت که نتیجه آن فراخوان و گسترش روابط این عزیزان با تمامی رسانه های محلی در نواحی و مناطق مختلف کشور توانست این روزها در کمپین مجلس مستقل آینده برکت خود را نشان دهد و برای اولین بار ، همه شاهد هم افزایی و نقش آفرینی راهبردی خانواده رسانه در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسائل راهبردی جامعه هستیم که به لطف الهی در سراسر کشور فراگیر شده واین مدل همکاری صدها فعال رسانه باهم ، توجه مردم و بسیاری از نخبگان سیاسی و اجتماعی را که مستقل از چپ و راست سیاسی هستند به خوبی به خود جلب کرده و ان شاء الله نتیجه آن ، تعمیق آگاهی های مردم و تداوم مشارکت حداکثری در ایران اسلامی خواهد بود.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208