تاریخ درج خبر : 1395/02/18
کد خبر : ۵۴۲۰۷۳
+ تغییر اندازه نوشته -

تعطیلی 80 درصد روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد

اگر سری به سایت‌های ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد بزنیم درخواهیم یافت که بیش از 80 درصد آن‌ها عملا تعطیل بوده و کارآیی ندارند.

به گزارش سایت استان به نقل از فارس، اگر بخواهیم سخن به درازا کشیده نشود و به حاشیه نرویم باید از جایگاه اصلی روابط عمومی‌ها به عنوان مغز متفکر هر دستگاه یاد کنیم.

اما در کهگیلویه و بویراحمد این نقش اکنون به هر دلیل تعطیل شده و روابط عمومی‌ها جایگاه خود را به کارهای دم دستی و پیش پا افتاده تنزل داده‌اند.

بسیاری از روابط عمومی دستگاه‌ها در استان تعطیل هستند و اگر درب دایره روابط عمومی بسته شود بسیار بهتر از باز بودن آن خواهد بود.

مدیرانی که هیچ اعتقادی به روابط عمومی ندارند نان خود را در تعطیلی روابط عمومی‌ها می‌بینند چرا که مدیر ناکارآمد که هیچ توانمندی و خلاقیتی نداشته و دستگاهی تعطیل و ناموفق دارد باید هم روابط عمومی تعطیل داشته باشد.

تعطیلی 80 درصد از روابط عمومی‌ها

اگر سری به سایت‌های ادارات استان بزنیم درخواهیم یافت که بیش از 80 درصد آن‌ها عملا تعطیل بوده و کارآیی ندارند.

اکنون در کهگیلویه و بویراحمد و در مرکز استان به جز 5 یا 6 دستگاه آن هم به صورت نصفه و نیمه بقیه سایت‌ها عملا در رکود و سکون هستند و آن هم به دلیل ناکارآمدی مدیر دستگاه و در درجه بعد مسؤول روابط عمومی دستگاه است.

جالب‌ترین کاری که روابط‌ عمومی‌ها در چند وقت اخیر انجام می‌دهند فرستادن پیامک‌ به مناسبت‌های مختلف است.

به طوری که روابط عمومی دستگاه غیر فرهنگی و مرتبط با حوزه اقتصادی تمام کار، تلاش و خلاقیت خود را در فرستادن پیامک به مناسبت‌های مختلف خلاصه کرده است.

مدیران مقصر اصلی در ناکارآمدی روابط عمومی‌ها

وقتی از روابط عمومی‌های استان در این خصوص سؤال می‌کنیم ما را به مدیران خود ارجاع می‌دهند و این کار را تنها به دلیل فشار مدیران برای فرستادن پیامک در مناسبت‌ها می‌دانند.

مدیر روابط عمومی که نسبت به چنین کاری از سوی روابط عمومی دستگاه خود گلایه‌مند بود از ما خواست تا چنین موضوعی را با مدیر مربوطه در میان بگذاریم.

حال جای سؤال است که چرا مدیران محترم دستگاه‌ها از مسئولان روابط عمومی خود انتظار فرستادن پیامک‌های تخصصی را ندارند.

پیامک تخصصی به این معنی که برای مثال روابط عمومی جهاد کشاورزی می‌تواند در خصوص کمک به مصرف بهتر آب در مزارع از کشاورزان بخواهد تا رو به آبیاری قطره‌ای بیاورند و یا این که روابط عمومی شهرداری از مردم بخواهد تا در تفکیک زباله‌ها با شهرداری همکاری کنند.

همین طور روابط عمومی صنعت و معدن از همه کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را دارند درخواست کند تا برای همکاری در بخش صنعت و معدن وارد میدان شوند و روابط عمومی محیط زیست نیز از مردم درخواست کند تا شکارچیان و مخربان طبیعت را به مراجع معرفی کنند.

همچنین است وضعیت سایر روابط عمومی‌ها که برای مثال روابط عمومی دستگاه قضایی می‌تواند نسبت به عواقب هرگونه نزاع دسته‌جمعی به صورت پیامکی هشدار دهد و روابط عمومی منابع طبیعی نسبت به انقراض گونه‌های گیاهی با پیامک‌های مرتبط فرهنگ‌سازی کند.

روابط عمومی بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند با پیامک‌ از خیرین برای کمک به خیل نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد درخواست یاری کنند و روابط عمومی ورزش و جوانان نسبت به استفاده از هرگونه مواد نیروزا به ورزشکاران استان هشدار لازم بدهد.

اما می‌بینیم که در یکی دو سال اخیر روابط عمومی‌ها در اقدامی نامربوط و به دور از کار حرفه‌ای تنها به تبریک‌ها و تسلیت‌ها دلخوش کرده‌اند و در هر شبانه‌روز به جای پرداختن به وظیفه حقیقی خود فرهنگی غلط را در استان جا می‌اندازند که با این کار نباید به آینده روابط عمومی‌ها امیدوار بود.

در همین خصوص با یکی از روابط عمومی‌های برتر کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت‌وگو نشستیم:

پیشی گرفتن تبلیغات از وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها

سید حمدالله خواهش‌نیک مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به فارس گفت: روابط عمومی دو وظیفه یکی اطلاع‌رسانی و دیگری تبلیغات را بر عهده دارند.

وی گفت: در حیطه اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش پیامک‌هایی برای مخاطبان داخلی خود و همچنین خبرنگاران ارسال می‌کنیم تا برنامه‌های آموزش و پرورش را اعلام کنیم.

این مسئول روابط عمومی افزود: اما در ابعاد تبلیغاتی روابط عمومی‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلف تبلیغات کنند که یکی از راه‌های آن از طریق پیامک است.

وی گفت: اما باید به خاطر بسپاریم و اجازه ندهیم که تبلیغات از اطلاع‌رسانی پیشی بگیرد که متأسفانه این گونه شده است.

افرادی که باری به هر جهت روابط عمومی دستگاه شده‌اند

محمود داربام مسئول اداره روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم که خود سال‌ها در این حوزه کار کرده است ناآشنا بودن روابط عمومی‌ها با وظیفه خود را دلیل چنین کارهایی در استان می‌داند.

وی گفت: افرادی را باری به هر جهت در روابط عمومی‌ها گماشته‌اند که واضح است نه کارآیی و نه خلاقیت دارند و برای پوشاندن ضعف خود تنها به ارسال پیامک‌های مناسبتی اقدام می‌کنند.

این مسئول در حوزه روابط عمومی افزود: بسیاری از مدیران استان هم از روابط عمومی و وظایف آن‌ها سر در نمی‌آورند و تنها از مسئولان روابط عمومی خود چسباندن عکس و پوستر و فرستادن پیامک تبریک و تسلیت را خواهانند.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208