تاریخ درج خبر : 1395/03/17
کد خبر : ۵۴۳۸۸۰
+ تغییر اندازه نوشته -
فدایی در نشست با خبرنگاران چه گفت

کوتاهی مسئولان در دهدشت بیشتر از شهرهای دیگر است/تاجگردون برای استان نعمت بزرگی است

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد:در حال حاضر به جزء دو راه مواصلاتی مهم استان، هیچگونه پروژه ای از استان در ردیف طرح های عمرانی کشور و ملی ثبت نشده که این ضعف بزرگ است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد:در حال حاضر به جزء دو راه مواصلاتی مهم استان، هیچگونه پروژه ای از استان در ردیف طرح های عمرانی کشور و ملی ثبت نشده که این ضعف بزرگ است.
به گزارش سایت استان به نقل از بویرخبر ،نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با مدیر کل راه و شهرسازی استان با دستور جلسه موانع مسکن های مهر، توسعه زیرساخت های جاده ای و توجه به وضعیت راههای روستایی در ساختمان شورای اسلامی استان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این جلسه به اهم فعالیت های شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی استان برگرفته از زیرمجموعه هایی همانند شورای های شهر، بخش و روستا بوده که وظیفه اصلی آن مطالبه گری است.

البرز محمد خانی رفع مشکلات مردم را از جمله وظایف این شورا دانست و افزود: در این شورا که نسبت به شورای دیگر استان ارجحیت بیبشتری دارد یک وظیفه ذاتی بر دوش نمایندگان آن گذاشته شده که باید در راستای آن قدم بردارند.

ایوب فلسفی‌مهر عضو شورای اسلامی استان در ادامه این نشست با ابراز قدردانی از عملکرد اداره کل راه وشهرسازی در شهرستان دنا گفت:خوشبختانه کارهای خوبی در این شهرستان صورت گرفته که با توجه به نیاز شهرستان دنا به عنوان مقصد جدید گردشگری استان نیازمند عنایت بیشتری هستیم.

برخی مصوبات هنوز بر زمین مانده است
وی در ادامه به برخی از مشکلات شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات شهرستان دنا در توسعه گردشگری، پرخطر بودن جاده مواصلاتی یاسوج به سمیرم بوده که همه ساله خسارات جبران ناپذیری را به بدنه این شهرستان وارد کرده است.

عضو شورای اسلامی استان با بیان اینکه این موضوع در زمان مدیریت پیشین اداره کل راه و شهرسازی استان در رفع موانع خطرناک مصوبه اجرایی داشته ولی هنوز بر زمین مانده است، گفت: در زمان جهانگیری در جلسه های متعددی رفع تمامی پیچ های خطرناحک و موانع خطرناک دسته بندی شد و حتی مصوب گردید ،اما هنوز به خودی خود باقی است.

توسعه گردشگری سی سخت در خطر
فلسفی با تأکید بر این موضوع که امروز سی سخت به عنوان یکی از توریست پذیرترین شهرهای استان از راه مناسب برخوردار نیست و هر ساله راه ورودی آن دارای نواقصات بیشماری است، بیان کرد: یکی از قدیمی ترین راههای ارتباطی به شهر سی سخت جاده قدیم سی سخت به پاتاوه بوده که هنوز یک متر آسفالت در آن ریخته نشده است.

وی با تقدیر از زحمات فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان در امر روکش گذاری گردنه بیژن و بازگشایی آن در اسرع وقت گفت: یکی از کارهای خوب و قابل تقدیر مدیرکل راه و شهرسازی روکش گذاری جاده بیژن به پادنا در شمال شهر سی سخت بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

برخی از آسفالت های روستایی به کلی از بین رفته اند
عضو شورای اسلامی استان در ادامه با انتقاد از برخی آسفالت ریزی های زمستانه در منطقه دنا گفت: برخی از آسفالت ریزی هایی که در برخی از روستاههای این شهرستان صورت گرفته امروز به کلی از بین رفته اند که این امر اجتناب ناپذیر است.

فلسفی در ادامه به پراخت تسهیلات بافت های فرسوده و مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: علیرغم تبلیغ اعطای وام به بافت های فرسوده در حال حاضر هیچ کدام از اهالی این شهر نتوانسته اند چنین وامی را دریافت کنند.

تسهیلات بافت های فرسوده بر عهده ما نیست؟
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در جواب سئوال فلسفی در مورد اعطای تسهیلات بافت فرسوده گفت: اعطای تسهیلات بافت فرسوده بر عهده اداره راه و شهرسازی نیست ،بلکه در روستاها بر عهده بنیادمسکن انقلاب اسلامی است.

حسین فدایی با اشاره به این موضوع که تسهیلات بافت های فرسوده در مناطق شهری استان فقط به سه شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان اختصاص داده شده است، بیان کرد: این موضوع بر اساس معیار های مشخص صورت می گیرد.

کوتاهی کرده ایم؟
وی در ادامه با انتقاد از برخی کوتاهی های صورت گرفته در بحث توسعه راههای مواصلاتی استان در زمانهای گذشته گفت: هرچند در که زمان مدیریت های گذشته خدمات خوبی در بحث راه برای استان صورت گرفته اما در برنامه چهارم و پنجم توسعه، هیچگونه شاخصی برای توسعه راههای مواصلاتی استان دیده نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد:در حال حاضر به جزء دو راه مواصلاتی مهم استان، هیچگونه پروژه ای از استان در ردیف طرح های عمرانی کشور و ملی ثبت نشده که این ضعف بزرگ است.

شاخص راههای استان با دیگر استانها قابل مقایسه نیست
فدایی با اشار ه به این موضوع که شاخص راههای استان کهگیلویه وبویراحمد با استانی همانند فارس قابل مقایسه نیست، بیان کرد: یکی از دلایل در ردیف ملی قرار گرفتن راه مواصلاتی یاسوج ،سپیدان ،شیراز استان فارس بوده که توانسته 60درصد بودجه این راه از دولت بگیرد.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان بزرگ استان مشخصات راههای اصلی آنان در برنامه های چهارم و پنجم راه روستایی است، ابراز کرد: هیچ تعریفی برای توسعه راههای این چهارشهرستان در برنامه چهارم و پنجم نشده است.

96کیلومتر بزرگراه داریم
مدیر کل راه و شهرسازی استان به توسعه بزرگ راههای مراکز شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: در چندسال گذشته میزان بزرگراههای استان 56کیلومتر بود که با همکاری مسئولان استانی و کشوری توانستیم این میزان را به 96کیلومتر در برسانیم.

فدایی بر روند برخی از پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی روند کُند پروژه های عمرانی استان، نبود بودجه عمرانی، تورم، تحریم ها و حتی تعلق نگرفتن ماده 180 به این پروژه ها بوده که این موضوع امر خدمات رسانی را برای ما سخت کرده است.

جذب53میلیاردتومان برای توسعه راههای روستایی
وی در ادامه به روند رو به رشد توسعه راههای روستایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته توانستیم از 560میلیارد تومانی که وزارت خانه برای توسعه راههای روستایی در نظر گرفته بود 53میلیارد تومان را جذب کنیم که کاری بسیار شگرف برای توسعه راههای روستایی استان در سی سال اخیر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه به توسعه زیرساختی و آسفالت ریزی جاده مواصلاتی گردنه بیژن در شمالی ترین نقطه استان اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه این راه حدود 60میلیارد ریال بودجه از منابع استانی هزینه و حتی در اسرع وقت اقدام به بازگشایی این جاده کردیم.

هیچگونه بودجه ای به این نهاد تعلق نگرفته است
فدایی در ادامه به رفع نقاط حادثه خیز جاده مواصلاتی یاسوج به اصفهان اشاره کرد وگفت: یکی از مشکلات عدیده در روند کُند این پروژه نبود بودجه عمرانی است و حتی در همین مرحله پیمانکاران این پروژه بودن دریافت حتی یک ریال پول در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هیچگونه بودجه استانی به این نهاد تعلق نگرفته است، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی شهر سی سخت، استاندارد نبودن راههای مواصلاتی این شهر بوده که نبود بودجه عملیات بازگشایی و توسعه آنها را به عقب انداخته است.

فدایی به احداث پل ورودی شهر سی سخت نیز اشاره داشت و گفت: تنها احداث پل ورودی این شهر نیازمند 200میلیارد ریال هزینه است که در این زمینه نیازمند ورود بخش خصوصی و در ردیف بودجه قرار گرفتن آن در بودجه ملی هستیم.

وجود آب های سطحی عامل از بین رفتن آسفالت ها
مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه به انتقاد عضو شورای اسلامی استان به برخی آسفالت های روستایی اشاره کرد و گفت: برخی از این آسفالت ریزی به وسیله جاری شدن آب های سطحی به این شکل درآمده اند.

فدایی در ادامه به مشکلات شهرستان کهگیلویه واز جمله شهر دهدشت نیز اشاره کرد و گفت: کوتاهی مسئولان در توسعه شهر دهدشت بیشتر از دیگر شهرها به چشم می خورد.

وی یکی از دلایل مهاجرت از شهر دهدشت به شهرهای دیگر را نبود شغل و اشتغال در این شهر دانست و افزود: متأسفانه بحث اشتغال در این شهر نهادینه نشده است.

هیچگونه ردیف بودجه ای در برنامه چهارم وپنجم نداریم
مدیر کل راه و شهرسازی استان با تأکید دوباره بر این موضوع که هیچگونه شاخصی برای راههای شهرهای ما در برنامه چهارم و پنجم دیده نشده است، بیان کرد: طبق برنامه جدید وزارت راه و دولت تنها پروژه های بالای 75درصد بودجه عمرانی به آنها تعلق خواهد گرفت.

فدایی در ادامه به عدم نقدینگی و تعلق نگرفتن ماده 180به بیشتر پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: امروز باید با توجه به مولفه های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در بیشتر پروژه ها گام های توسعه را برداریم.

هاشمی می تواند
وی در ادامه به آغاز به کار دوباره پروژه ملی پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و گفت:امیدواریم با حضور آقای عدل هاشمی این پروژه هرچه سریعتر و با حضور قرارگاه خاتم ختم به خیر شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با تأکید بر اینکه روحیه چانی زنی آقای هاشمی می تواند منبع خیر و برک برای توسعه استان باشد، بیان کرد: در این چهار سال شاهد تحولات عمده خوبی در حوزه عمرانی خواهیم بود.

تاجگردون نعمتی برای استان است
فدایی در ادامه در پاسخ به سخن های نماینده گچساران گفت: وجود آقای تاجگردون در استان یک برکت است و فراغ از جبهه گیری سیاسی باید به داشتن چنین نیروهای در استان افتخار کرد.

وی بیان کرد: آقای تاجگردون توانسته است در چند اخیر علی رغم کمبود اعتبار عمرانی در بیشتر پروژه با رایزنی های خود بودجه های خوبی را به بیشتر پروه های عمرانی استان تزریق کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: به عنوان مثال می توان به پروژه بابا میدان به گچساران اشاره کرد که در سالهای اخیر بودجه عمرانی آن از 600میلیون تومان به 25میلیارد تومان رسیده است.

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

200x208
200x208