تاریخ درج خبر : 1395/05/23
کد خبر : ۵۴۹۸۹۵
+ تغییر اندازه نوشته -

آشنایی با سامانه الکترونیکی ثبت پیشنهاد، انتقاد و درخواست از رئیس‌جمهور و هیئت دولت

images

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) روز شنبه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در یاسوج افتتاح شد

به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد این سامانه به‌منظور دریافت پیشنهاد، انتقاد و درخواست‌های مردمی از رئیس‌جمهور و هیئت دولت راه‌اندازی شد.

در زیر یادداشت یکی از کارشناسان سامانه پاسخگوی ارتباط مردمی با رئیس‌جمهور اطلاعیه در مورد ویژگی‌ها، اهداف و چگونگی کار با این سامانه آورده شده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حس همدلی و انسان‌دوستی و مهرورزی و مهمان‌نوازی از بارزترین ویژگی‌های مردم این استان بوده است و غیرت و آزادگی در مرام و رفتارشان. انتظار می‌رود کنایه‌ها و گلایه‌ها را کنار بگذارند و با عزم و اراده قوی خواسته‌ها. مشکلات. کمبودها را به گوش مسئولین برسانند. این فرصت مناسبی است که مسئولین از نزدیک شاهد مستعدترین و فقیرترین استان کشور باشند. استانی که رکود. تورم. بیکاری. پرجمعیتی خانواده‌ها. نبود شرایط اشتغال و منبع درآمد. نبود امکانات و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی و یأس و ناامیدی جوانان در صدر استان‌ها قرار گرفته ست. بعد از گذشت 38 از انقلاب هنوز در بسیاری از مناطق فقر و تنگدستی موج میزند. در تمام شهرهای این استان با وجود منابع نفت گاز و معادن کم‌نظیر و باوجوداینکه 17 درصد از بودجه کشور را می‌دهند و 740 هزار بشکه نفت در روز در شهرستان گچساران و وجود درصد فراوانی از گاز کشور در شهرستان دهدشت  منطقه تنگ پیرزال هنوز فقر از شهر و دیار این استان می‌بارد…بنگرید جوانان جویای کار باوجوداین منابع.

سکوت اختیار نکنید.

دکتر روحانی مهمانی است که برای رسیدگی و رفع مشکلات ما به اینجا سفر می‌کند.

این خود ما هستیم که می‌توانیم اولین گام را در توسعه و پیشرفت استانمان برداریم.

هم استانی‌های عزیز توجه داشته باشید برای ثبت درخواست‌های مالی و معیشتی. کمک‌هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت. مشکلات و پیشنهادها و ایده‌هایتان سامانه الکترونیکی سامد طراحی گردیده است.  این سامانه این امکان را فراهم می‌آورد تا در هر نقطه از استان در تماس با سامانه 111. درخواست‌ها. پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. این سامانه برای پاسخگویی سریع دولت تدبیر وامید به مسائل و نظرات مردم استان راه‌اندازی شده است؛ و چون گذشته نیست که هم استانی‌های عزیزمان در صف‌های شلوغ و ناخوشایند تلاش می‌نمودند و از راه‌های دور سراسر استان ساعت‌ها منتظر می‌مانند تا درخواست خود را به دست مسئولین مربوطه برسانند. درواقع هدف از راه‌اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات مؤثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه‌های اجرایی است.

مشاوران مطمئن مردم در 111

اپراتورهای پاسخگوی مردم در سامانه تلفنی 111 با فراگرفتن آموزش‌های تخصصی گوناگون، در حیطه‌های مختلف ارتباطی و محتوایی و نیز اشراف کامل به شرح وظایف و عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور، مشاورانی مطمئن برای راهنمایی مردم در جهت پیگیری مطالب موردنظر خود هستند.

قابلیت‌های سامانه 111

سامانه تلفنی 111 درآن واحد از دو قابلیت برقراری “ارتباط زنده”on line(آنلاین) و”غیرزنده”off line(آفلاین) برخوردار است. به این معنی که در ساعات اداری، تماس‌گیرندگان به انتخاب خود، می‌توانند با کارشناسان سامانه به گفتگوی زنده بپردازند و ضمن بهره‌مندی از جنبه مشورتی سامانه، با طرح نکات موردنظر خود و دریافت “کد پیگیری”، امکان دنبال کردن موضوع موردنظر را نیز بیابند.

اما درروش off line” آفلاین “، هم در ساعات اداری و هم در ساعات غیر اداری، تماس‌گیرندگان می‌توانند از طریق ضبط مکالمه، مطالب موردنظر خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

الزامی بودن ارائه کد ملی

به‌منظور نظم دهی به انبوه تماس‌های تلفنی با سامانه تلفنی 111 تماس‌گیرندگان ملزم به بیان کد ملی (پس‌ازآنکه صدای ضبط شده سامانه آن را از تماس گیرنده درخواست کرد) می‌باشند.

توجه: بعضی از تماس‌گیرندگان، پس‌ازآنکه صدای ضبط شده سامانه از آن‌ها درخواست بیان کد ملی را می‌کند، اقدام به گرفتن شماره ملی خود به‌وسیله صفحه شماره‌گیر تلفن می‌کنند که این کار، به ثبت کد ملی ایشان منجر نمی‌شود و کد ملی،  پس از درخواست صدای ضبط شده سامانه، صرفاً باید به‌وسیله تماس گیرنده، خوانده شود تا روی نوار تلفنی ضبط گردد.

پیگیری موارد مطرح‌شده

تماس‌گیرندگانی که مایل به پیگیری مطالب موردنظر خود هستند، پس از بیان موضوع با کارشناس سامانه، کد پیگیری دریافت کرده و به‌تناسب موضوع مطروحه، مدتی بعد، ضمن تماس با 111 و ارائه کد پیگیری، پاسخ دستگاه مربوطه به مشکل خود را دریافت خواهند کرد.

نکات کلیدی برای تماس با سامانه 111

  • در هر نقطه از ایران بدون نیاز به گرفتن پیش‌شماره به خط ارتباطی 111 وصل می‌شوید.
  • قبل طرح هر موضوعی با سامانه ارتباط مردم و دولت، داشتن کد ملی الزامی است.
  • درصورتی‌که متقاضی، اطلاعات شخصی خود را در اختیار قرار ندهد، نمی‌تواند تقاضایش را از سیستم پیگیری نموده و از روند رسیدگی آن مطلع شود.
  • از تماس‌های مکرر با سیستم برای بیان یک تقاضا اجتناب کنید؛ زیرا سوابق تماس شما در سیستم موجود است و در صورت تکراری بودن ثبت نمی‌شود.
  • از تکرار هر موضوع موردنظر در سایر قالب‌ها مانند نامه، پیامک و …و یا از طریق سایر اعضای خانواده اجتناب نمایید؛ زیرا سیستم نرم‌افزاری سامد یکپارچه بوده و پیام از هر کانالی و به هر نامی که در سیستم ثبت شود، روند رسیدگی مشابه دارد و ثبت مجدد پیام‌ها امکان‌پذیر نیست.
  • برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود، در زمان‌هایی که صف انتظار تلفن 111 شلوغ است، تماس را ازطریق سیستم ضبط پیام ادامه داده و یا ارتباط را به ساعات دیگر موکول کنید.
  • درصورتی‌که پیام دریافت شده به شخصی غیر از تماس گیرنده برگردد، مانند همسر، فرزند، پدر، مادر و…الزامی است مشخصات فردی که تقاضا به او مربوط است، ذکر شود نه شخص تماس گیرنده.
  • سعی کنید از ذکر موارد متعدد در تقاضای خود یا شرح مفصل آن اجتناب نمایید. فقط مواردی را که برای شما اضطراری است، مطرح کنید.

امیدواریم که کاروان تدبیر و امید با استقبال باشکوه شما مردم خونگرم و مهمان‌نواز انجام گیرد و رشد و توسعه استان با اعلام وفای به عهد ریاست محترم جمهور و وزیران محترم را هر چه سریع‌تر شاهد باشیم.

شیرین بانو زرین

از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان و کارشناس پاسخگوی ارتباط مردمی با رئیس‌جمهور

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • ایرانی می‌گه:

    باسلام وعرض ادب جناب رئیس جمهور و محبوب ایران باسلام همه اورگانهای دولتی ووزارتخانه ها حال روزشون بهتر از ما است از قبیل 1-حقوق مزایا و معیشت یه فکری تورا خدا وبه امام حسین فکری هم به حال ماکنید تنهاجای که کلاه سرش رفت بدون مدیریت وبیثبات میراث فرهنگی است لطفا پیگیری نمائید

200x208
200x208