تاریخ درج خبر : 1392/05/23
کد خبر : ۵۹۱۹۱
+ تغییر اندازه نوشته -

چماق بزرگواری به این گنده گی که دوستان میفرمایند نبود! بود؟؟

سایت استان: سید مصطفی عبدالهی 

“من به 65 تا70 درصد این کابینه رای مثبت میدهم. به من گفته اند بگذارید تهرانها و نمایندگان کلانشهر ها حرف بزنند شما از منطقه محروم حرف نزنید که به ضرر شماست گفتم من سیدم و لر تبار حرفمو میزنم هر وزیری رای آورد و هر دولتی که به منطقه محروم من نگاه ویژه نداشته باشد با چماق لری باهاش برخورد خواهم کرد” (سخنان بزرگواری در مجلس)

34سال از انقلاب شکوهمند اسلامی میگذرد و طاغوت برای همیشه به بلک لیست تاریخ پیوسته، ولی آیا جایگاه استان ما نسبت به سایر استانها پیشرفتی محسوس داشته است؟؟ وقتی نزدیک پاسگاه عبدالهی میشود و شعله های رقصان آتش را می بینید به جایگاه و نقش استان خود در کشور فکر کرده اید؟ وقتی فیلم بلوط قبل از انقلاب پخش شد رژیم طاغوت چه برخوردی با فیلم و عوامل آن فیلم کردند؟؟ مگر سهم استان ما نسبت به جمعیت و وسعتش در روز امتحان وطن پرستی ،چقدر شهید و جانباز و ایثارگراست؟ جایگاه استان ما در کشور کجاست؟چرا همیشه ما ته لیست هستیم؟ نگاه هموطنان سایر استانها به استان ما چگونه است؟؟ یاد جمله معروف اسطوره سواد آموزی استاد بهمن بیگی افتادم که گفته اند: بویراحمد آنقدر دست به تفنگ برد و پا در رکاب کشید تا از یک دهستان یک استان درست کرد. آری درست است. در جامعه شناسی جنگ میگویند وقتی گفتگو به نتیجه نرسید جنگ خواه و ناخواه شروع شده است. استانی که اصیل ترین قوم ایرانی را در خود جای داده است چرا باید اینقدر محروم باشد که هم و غم جوانانش مهاجرت به استانهای دیگر باشد؟ مگر آمریکا با چماق لریش(ناو های یو اس اس آیوواو…) بر دنیا حکمرانی نمی کند؟ تحقیق بفرمایید در مورد قرارداد ننگین کرسنت تا به حقانیت گفته های این سید پی ببرید. اگر با نگاه تحقیر آمیز به شما بگویند شما(سید اولاد علی_رزمنده و جانباز-برادر شهید –برادر اسیر- برادر جانباز) حق اظهار نظر ندارید. شما بله قربان میگویید و کف میزنید.؟؟ ریش سفیدی، اندازه این چماق چقدر بود؟؟؟ اگر جوابی برای علامت های سوال پیدا کردید آنوقت بیاید با هم خیلی خیلی روشنفکرانه (در عمل نه) حرف بزنیم …………………

*

خبرهای مرتبط

در صورتی که نظر ارسالی شما طولانی شود، با تأخیر بررسی و تأیید می‌شود.

نکته: نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود..

  • استاد عبدالهی عزیز: آنجه که گفتی بسی حرف حساب ومنطق بود.امااین رابدان آنهایی که مخالفت می کنند واین موارد ناپخته را رد وبدل می نمایند همانانهایی هستند که خفت وخواری را و بذله گویی و عیاشی و…. و…. و…. وروزنی به این وآن وو… کار و حرفه آنها بوده وهست .مخالفین این آقا کسانی هستند که چشم بینا وبصیرت آنها نتوانسته و هرگز نخواهد توانست عظمت واقتدار ویکرویی ومردی ومردانگی وی را در مجلس ببیند. آنها کسانی هستند که سالیان سال …. ،…….، …… و…..، …… و…شغل آنها بوده اند واما این روزها دستشان بند شده وسعی می کنند با این هجمه فشارها وتهمت ها وناروائیها بار دیگر افکا عمومی مردم را به سوی خود وحامیان از رده خارج شده خویش بازگردانند . اما افسوس که به بطلان رفته اند.

  • فرشید می‌گه:

    ….. بر ملتی که …….. نماینده اونا باشه!!!!
    اگه لر ها غیرت دارن هر کس که با اوناس و تو خط اوناس اصلا بهشون احترام بزارن !!!!
    یعنی لر ها این قد بی عرضه ان که بزارن دوباره رای بیاره؟؟؟؟
    “”عرضه انواع چماق های اداری اموزشی تجاری مجلسی … دفتر فروش :…. خ جهاد دفتر …..

  • ناشنلس می‌گه:

    چماق
    از این گنده تر؟!

  • همشهری می‌گه:

    بچه هم این حرفهارانمی زند

  • محمد می‌گه:

    شما جوری صحبت از ناو ایزنهاور و یو اس اس .. کردید انگار تکنولوژی هر دو یکی است، جوری صحبت از7.5 میلیون دلار استات اویل کردید انگار همه 750 میلیارد دلار ثروت در جیب خواص متملق در این 8 ساله را ندیدید، جوری از بزرگواری … صحبت کردید انگار از سیاستمداران روس صحبت میکنید ، جوری از رژیم طاغوت صحبت میکنی انگار سخن وزیر اقتصاد در مورد یک سوم شدن بهره وری پس انقلاب را نشنیدیم،از رضاخان چه که سایه امنیت را بر کشوری قرون … گسترانید . برو دام بر مرغ دیگر نه .

  • حميد می‌گه:

    دوستان اصولگرا کلا” ادبیات خوبی نداشتند ولی در مورد نماینده کهگیلویه قضیه کمی هم بزرگنمائی شدایشان از واژه چماق به شوخی استفاده نمودندولی به نظر من بخش بد گفتارایشان درمورد هاشمی بود من نمی گویم هاشمی خوبه یا بده ولی ما مسلمانیم وبه فرموده امام علی : اگر شب هنگام کسی را درهنگام دزدی دیدی فردا صبح به چشم یک سارق به او منگر شاید توبه کرده باشد.آری ما حق نداریم هر سخنی را هر جا بخواهیم بگوئیم . البته در این هیاهو دروغهای برخی نمایندگان دیگر که به اشخاصی بزرگی همچون نجفی ودیگر وزرای پیشنهادی نسبت داده شد به فراموشی سپرده شد.

  • ارشيا ع از كهگيلويه می‌گه:

    صددرود مطلب شما برای سخن دانانا ن است که تامل می کنند نه برای سخنرانانی که اسب سخن می رانند وافسار گسیخته می تازند و مهمل می گویندعالی جواب خامه به دستان خام دست را دادید .چماق سیدصادق یعنی عدالت.رفع تبعیض.حق طلبی.توجه بی حدوحصربه مطالبات مردم رنج کشیده که غبارفقر رخسارشان را مو میا یی کرده است .خطه کهگیلویه وبویراحمد سرزمین طلای سیاه.
    ارشیا.ع

  • بابک ملایری می‌گه:

    درود بر شما /
    نباید خیلی سریع اسیر موج احساسات شد و یکجانبه به قاضی رفت. باید جوانب مختلف را دید.

    مشکل اینجاست که مفهوم چماق و گرز ، هم در فرایند گذار از سنت به مدرنیته دچار اعوجاج شده و هم در کشاکش های سیاسی مفهوم دیگری یافته است. روحیه سلحشوری و رزماوری در منطقه بزرگ لرنشین شامل لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد امروزی و برخی مناطق مجاور از دیرباز وجود داشته و از همین رو شاهنامه خوانی از سنت های مرسوم در این دیاراست. و کیست که نداند در گذشته های دور گرز و چماق از لوازم رزم بوده که در ورزش زورخانه ای نیز به شکل میل و کباده و … نمود یافته ؛ چنانکه فردوسی بزرگ هم در داستان رزم رستم و اشکبوس از زبان رستم می گوید: “چنانش بکوبم به گرز گران که پولاد کوبند آهنگران” ؛ اما کسی فردوسی و رستم را به چماقداری متهم نمی کند و چنین ابیاتی را موجب توهین و اهانت به رستم و قوم او نمی دانند.

    مشکل اینجاست که گرز قوم لر که زمانی در دست آریوبرزن بر سر متجاوزان خارجی و زمانی به دست امثال سردار اسعد بختیاری بر سر مستبدان داخلی فرود می آمد ، امروز در نتیجه تناقض های هویتی و فرهنگی ناشی از گذار ناقص از سنت به مدرنیته ، در تعامل های اجتماعی به ابزاری برای نزاع و دعوا تبدیل شده است.

    به این نکته هم باید توجه کرد که نزاع و دعوا و چماق کشی مختص بخش هایی از مناطق لرنشین نیست و در خیلی از مناطق کشور کم و بیش وجود دارد اما چرا فقط عبارت “چماق لری” باب شده است؟ به گمانم ریشه این موضوع را باید در تحولات تاریخی بخصوص تاریخ معاصر جستجو کرد جایی که چماق لری همواره همچون شمشیر داموکلس بالای سر مستبدین بوده و صاحبان قدرت به شیوه های مختلف درصدد تضعیف قوم لر و به تبع آن کاستن از حجم و ثقل چماق لری و تحریف کارکرد این چماق بوده اند تا جایی که حتی برخی چماق لری را برای تحکیم استبداد به کار ببرند! از این منظر “چماق لری” در یک چارچوب کلی الزاما نباید واجد معنایی منفی باشد بلکه باید معنا و مفهوم آن به درستی شناخته شود.
    اگر “چماق لری” به معنای شمشیر داموکلس لرهای آزاده و آزادیخواه بر سر مستبدین تعریف شود من یکی افتخار می کنم که یک بر لر چماقدار باشم.

  • چهلستون می‌گه:

    برادر عبدالهی :مقاله ی شمابرای اهل مطالعه ونکته دان خیلی خوب و رسا ست . چماق لری معنای کنایی داشت؟ خوب اشاره کردید اینقدر حاشیه نداشت بلکه جرقه ای برای حق خواهی . تذکر وهشداری به مسؤلین کشوری برای دفاع از محرومیت استان کهگیلویه وبویراحمد بود. سرزمین ثروت مندی که تنها دودچاهای نفت اش نصیب مردم ان شده است.

    نکته هاهست بسی محرم اسرار کجاست؟

    ……. . . . …. ((( چهلستون بلاد شاپور)))………..

    • سروش می‌گه:

      دیگه زمان تیر تفنگ گذشته ما هرچه میکشیم از سر نماینده هایمون هست که منطق وفرهنگ مارا جلوی رسانه ملی وجهانی به باد میدهند مگه ما از تهرونی بودن ،یا اصفهانی ویا…بودن چه کم داریم اتفاقاخیلی جاها هم ازشون سرتریم منابع طبیعی نداریم آبو هوای خوب نداریم جاهای دیدنی وگردشگری غیرت نداریم که داریم بله آقای عبدالهی ما همه اینا رو داریم ولی متاسفانه نماینده خوب نداریم که بتواند حق مارو با منطق وسازش بگیرد ،آقا بزرگواری فقط از روی …و …خودش نظر خودشو به مجلس اعلام کرد به نظر شما به نماینده ما بگویند دستمال کش دولت دهم چقد برامون ارزش داره این فقط به خاطر فکر … ونسنجیده خودش بود از قدیم میگن مشت نشونه خرواره حالا همه خیال میکنن ما مثل آقای بزرگواری هستیم ،نه بابا اینطور نیست بزرگواری نماینده انتخابی مردم نبود یک نوع …. به مردم کهگیلویه…بود که همنطور که نماینده مشکین شهر افتخار دستمال کش دولت دهمو بهش دادان که با آبروی هزران دکتر ومهندس وتحصیلکردهای خوب همشهریامون بازی کرده من ازطرف سید که اگر …داشته باشداز کلیه همشهریا وهم استانی هایم معذرت می خواهم

  • مخالف منصف بزرگواری می‌گه:

    سلام من چوب خورده بزرگ بزرگواری و بزرگواری ها و طرز فکر
    بزرگواری ها هستم سال های سال محرومیت اجتماعی و سیاسی کشیده ام اما این حقیقت را بگویم که با بزرگواری یک درد مشترک دارم دردی که اجداد و پیشینیان ما به خاطر آن جنگ تامرادی گجستان و سمیرم را به مت تحمیل کردند و جان شیرین خود را فدای آن کردند و آن تحقیر تاریخی دیار به غیورپرور استان کهگیلویه و بویراحمد توسط دولت های مرکزی از رضا شاه گرفته تا کنون بوده است.اگر در آن زمان یک ژاندارم بزرگ یک قبیله را تحقیر میکرد امروز نیز حتی نماینده رسمی یک قوم و استان را نیز به شیوه قرن بیست یکمی به جرم محرومیت و کوچک بودن مساحتش تحقیر میشود. اما همین مساحت کوچک بیش از30 درصد درآمد نفت کل کشور از زیر پایشان استخراج و خرج پل های 50کیلومتری آقای قالیباف (پل صدر تهران) و یادگار امام کرباسچی و اصفهان و آدربایجان و … میگردد.روزی فریاد گرسنگی و محرومیت استان بوسیله برنو های عشایر به گوش دولت مرکزی میرسید و امروز فریاد گرسنگی و محرومیت با صدای بزرگواری اصول گرا و مستبد!! آنچه مشخص است اینست که این درد در تمام اقشار و افراد با عقاید و سلائق سیاسی متفاوت مشترک است. یک روز با عبدالله خان بویراحمدی باید با شاه درگیر میشد یکروزآن نماینده شجاع و غیر سازشکار سید باقر موسوی یقه بشارتی و خاتمی را میگرفت و امروز همان فریاد از حلقوم بزرگواری اصول گرا و متحجر بیرون می آید. پس دوستان اندکی تامل کنید این زخم عمیق تر از آنست که ما فکر میکینم. اطمینان دارم هر کدام از آنانی که امروز پلاکارد در دست میگیرند و سخنان بزرگواری را محکوم میکنند اگر در کوران تحقیر تاریخی قبیله ثروت و قدرت آقای هاشمی قرار بگیرند هزاران بار شدیدتر و عصبانی تر از بزرگواری لب به سخن می گشایند. ای کاش میدانستید داستان مهدی هاشمی و استات اویل منجر به سرنگونی دولت نروژ و استعفای وزیر نفت نروژ در فرودگاه شد.ولی هیچکس در ایران این داستان را هم نفهمید.

    • امیر می‌گه:

      به زور یا تفنگ دیگه جواب نمیده همچنانکه در هیچ کجای جهان در قرن 21 زور کارساز نبود جنگهای خاور میانه گواه این موضوع است. بزرگواری چگونه نماینده شدکاری نداریم ادب از گذشته تا امروز ادب و اخلاق توصیه شده همون چیزی که شما گفتید حق ابتدا در استان ما با تفنگ گرفته شد و بعدها با حق خواهی انسانی توام با دلیل و مدرک اقای موسویی ولی آیا تا امروز بزرگواری تونست این حق را اثبات کنه ایا به بدترین نوع دفاع بد دفاع کردن نیست؟ ولی آیا تنها دستاورد بزرگواری سیل تمسخر و انتقاد نمایندگان و فضای مجازی از حرفهای انتهاری و بدون پشتوانه ایشون با بدترین نوع ادبیات نبود؟

  • امیر می‌گه:

    اقای عبدالهی امروز دیگه چماق و زور جواب نمیده. همون تفنگو تیری که شما بشون افتخار میکنی اگه نبود وضعیت ما خیلی بهتر از الان بود که میبینی چرا که اون جنگ و خونریزییها تنها به نیت غارتگری و تعصبات قومی قبیله ای شکل میگرفت چرا خواسته مردم این استان در گذشته توسعه صنعتی و علمی نبود.ایا فکر میکنی با استان شدن این منطقه همه چی بهتر شد ه. بزرگواری نه تنها چماق رو مطرح کرد بلکه بدترین نطق رو با زشت ترین ادبیات به کار برد که داد همه نماینده گان رو در اورد. دنبال هر چه هستی این یه مورد و کوتاه بیا.

    • مخالف منصف بزرگواری ها می‌گه:

      در جامعه مدنی که توزیع ثروت عادلانه است نیازی به تیر تفنگ نیست ولی وقتی تمام ثروت یک کشور در دست عده قلیلی در تهران جمع میگردد و آن عده رانت خوار صدای محرومیت کسی را نمی شنوند و امکانات کشور را به سوی شهرها و استانهای خودشان سوق می دهند چاره ای جز فریاد نیست. ……. غارتگر بود ولی شاه کارخانه قند یاسوج و فرمانداری کل را باج داد سید باقر موسوی هم غارتگر بود؟؟؟؟ او در مقابل تحقیر بشارتی وزیر وقت کشور و ابطحی و خاتمی سکوت نکرد و تاوانش را هم پس داد!!!!! و امروز فریاد بزرگواری اصولگرا !!!!!و فردا فریاد تو من ما ووووووووو! و این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود!!! همراه شو عزیز! همراه شو عزیز!

      • ناشناس می‌گه:

        اما ناسزا گفتن و استفاده از ادبیاتی که باعث وهن شود راهش نیست حق خواهی با ناسزا گفتن دو تا است ما باید آداب سخن گفتن را یاد بگیریم.

    • سید مصطفی عبدالهی می‌گه:

      امیر عزیز قطعاً بحث در این مورد در این مقال و کامنت نمی گنجد ولی قطعاً اگر شناخت بیشتری از اندیشه و سابقه رفتاری اینجانب داشتی مطمئناً به جای عبارت (دنبال هرچه هستی) عبارت دیگری می نوشتید.

  • ناشناس می‌گه:

    جناب بزرگواری مآب دنیای امروز با عقل و علم و تدبیر و شعور پیش می رود نه با چماق نه بت ناو اگر آمریکا در دنیا یکه تازی می کند بر اساس میزان تولید علم است و گرنه به اندازه آمریکا روسیه هم ناو دارد هم بمب اتم قوم لر باید ثابت کند که اهل منطق و عقل و شعور است نه چماق پس بیاید باهم راه درست را انتخاب کنیم نه راه چماق و تهمت و ناسزا گویی نه با منش ایرانیان همخوانی دارد و نه با دستورات دینی ما که از قضا شما تازه سیدش هستید.

200x208
200x208